הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמה בארה"ב: נגזר עונשה של מקסוול - "מגיע לך לבלות את שארית ימיך בכלא, להיות כלואה בכלוב, כמו שכלאת אותנו"
הסאגה המשפטית-תקשורתית בת השנתיים הגיעה לסיומה, מקסוול תשתחרר אולי בגיל 80, התובעים דרשו בין 30 ל-50 שנה, אך השופטת הסתפקה ב-20 לאור העובדה שמקסוול הפסיקה לסחור בנערות עבור אפשטיין ב-2004

תם ונשלם.

השופטת אליסון ג'יי ניית'ן גזרה את דינה של גיליין מקסוול ל-20 שנות מאסר, "עונש של 240 חודשים מספיק ולא חמור מהנדרש", פסקה השופטת הפדרלית.

מדובר בעונש נמוך בהשוואה ל-30 עד 50 שנות המאסר שביקשו התובעים, אך מדובר גם בהרבה יותר מאשר 6 שנות המאסר שהסנגור של מקסוול חשב לנכון לגזור על המאדאם של אפשטיין.

בזמן שהתכוננה למתן גזר הדין, אמרה השופטת ניית'ן כי "גב' מקסוול השתתפה באופן ישיר ושוב ושוב ובמהלך שנים רבות בתוכנית איומה לסחור ולהתעלל בנערות", וכי "גב' מקסוול עבדה עם אפשטיין כדי לבחור קורבנות צעירים שהיו פגיעים".

בשל זאת פסקה כי יש צורך ב"עונש משמעותי" - ואכן עונש שמשמעותו שאלא אם כן תשוחרר מוקדם  בשל נסיבות חרידות - מקסוול תבלה בכלא עד גיל 80.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ואיכשהו אף אחד מחבריו/לקוחותיו של אפשטיין לא הוזכרו בהקראת גזר הדין ועתה אכן מעניין לדעת אם לאחר הקראת פסק הדין מקסוול עצמה, שכבר אין לה הרבה מה להפסיד, תחליט להתחיל ולנקוב בשמות.

השופטת ניית'ן פסקה כי פעילותה הפלילית של מקסוול הייתה "ענפה", וכי היא מחמירה עימה בשל העובדה שהיא היתה מבוגרת ב-10 שנים לפחות מקורבנותיה, וכי היא הפעילה עליהן "השפעה בלתי הולמת". עם זאת, ניית'ן אמרה כי חישוביה במהלך מתן גזר הדין תלויים היו בשאלה אם כן או לא התגלו ראיות להתנהלות פלילית גם לאחר תאריך ה-1 בנובמבר 2004, וכי בשל העובדה שהתשובה שלילית אז שאין ראיות התומכות בהנחיות המומלצות של התובעים הפדרליים שביקשו 30 - 50 שנה מאחורי סורג ובריח.

 

 

מקסוול, נמצאה אשמה בהשתתפות בתוכנית בת עשור במסגרתה פיתתה ושכבה עם נערות צעירות מאוד שגם עברו מידיה ישירות אל בן זוגה לשעבר וחברה הקרוב ג'פרי אפשטיין ומשם גם למקורביו של אפשטיין - כשלעיתים כאמור מקסוול עצמה נוטלת חלק בהתעללות המינית בנערות.

אשת החברה לשעבר, בת ה-60, שנעצרה לפני כשנתיים בטירת המחבוא שלה בלב ניו המפשייר, הורשעה בחודש דצמבר באחריות חלקית לזוועות שנעשו לקורבנותיו של אפשטיין.

עורכי דינה כאמור דרגו פחות משש שנים מאחורי סורג ובריח בטענה שהיא ואחיה עברו התעללות נפשית ופיזית על ידי אביהם, איל ההוצאה לאור הבריטי שנחשד בעבר בהיותו מרגל ישראלי, רוברט מקסוול.

אשת החברה גם טענה שהיא אינה צריכה לשאת בנטל העונש על פשעיו של אפשטיין, מכיוון שהוא מת.

במקביל, מספר מקורבנותיה שלא לקחו חלק במשפט הורשו לדבר במהלך הקראת גזר הדין באולם בית המשפט במנהטן.

גם למקסוול נינתה ההזדמנות לדבר.

אשת החברה אמרה - "אני מקווה שההרשעה והעונש החמור שהוטל עלי יביאו לכם סגירת מעגל" בפנייה סטואית לקורבנותיה. אחת מהקורבנות אשר שלחה מכתב לבית המשפט היא וירג'יניה ג'ופרה, אותה אישה שהאשימה את הנסיך אנדרו בהתעללות מינית.

ג'ופרה ואנדרו הגיעו לפני מספר חודשים להסדר מקביל בתביעה אזרחית לאחר שלטענתה אפשטיין "השאיל" אותה לאנדרו.

 

ג'ופרה אמרה במכתבה שהוקרא בבית המשפט כי מקסוול היא "זאב בעור של כבש", ואז פנתה אליה ישירות -

"מגיע לך לבלות את שארית חייך בתא כלא, להיות כלואה לנצח בכלוב, כמו שכלאת את קורבנותיך".

התובעים טענו כי מקסוול "בחרה לקשור קשר עם אפשטיין במשך שנים כשותפה בפשע תוך גרימת נזק הרסני לקורבנות פגיעים".

4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE