הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"שמענו רעש ענק, זו היתה חוויה מפחידה": ספינת התענוגות פגעה בקרחון - הנוסעים הורדו והחופשה נקטעה
ה-Norwegian Sun אחת מספינות הדגל של ענקית הקרוזים האמריקאית 'Norwegian Cruise' פגעה בקרחון באזור אלסקה, הספינה נלקחה לבדיקה ונאלצה לשוב על עקבותיה לסיאטל תוך שהיא זוכה לליווי צמוד של אנשי משמר החופים האמריקאי

ספינת תענוגות של חברת 'נורוויג'ן קרוז ליין' פגעה בקרחון בחופי אלסקה במהלך סוף השבוע ונאלצה להסתובב חזרה לבסיסה שבסיאטל בעקבות נזקים משמעותיים.

ה-Norwegian Sun פגעה בקרחון הקטן, המכונה גם 'נוהם' ביום שבת והועברה לבדיקה מחדש בג'ונו אלסקה, לאחר מכן משמר החופים האמריקאי הורה לספינה, ולנוסעים לשוב אל סיאטל - חופשת מאות הנופשים כמובן הופסקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"ב-25 ביוני 2022 בזמן המעבר ליד קרחון האברד באלסקה, נורוויג'ן סאן פגעה בקרחון נוהם", מסר דובר החברה הותיקה.

"הספינה הפליגה לג'ונו, אלסקה להערכה נוספת, שם הוחלט שההפלגה הנוכחית תתקצר, וההפלגה שתוכננה לצאת ב-30 ביוני 2022 תבוטל כדי שניתן יהיה לבצע תיקונים נדרשים".

על פי הדיווחים הספינה ספגה נזק של ממש לאחר שצוללנים שבדקו אותה קבעו כי היא תיאלץ לחזור לסיאטל לתיקונים - כך על פי דבריו של קצין המשנה נייט ליטלג'ון ממשמר החופים של ארה"ב.

ליטלג'ון סיפר שהספינה התקשרה ממש לאחר הפגיעה למשמר החופים כדי לדווח על התקרית החריגה תוך שהקברניט מיידע את הגורמים הרשמיים שאין נפגעים מבין הנוסעים שעל הספינה.

לאחר יצירת הקשר, הספינה קיבלה אישור מיוחד ממשמר החופים של ארצות הברית ומהרשויות הימיות המקומיות לשוב מג'ונו אל סיאטל "במהירות מופחתת".

"כל האורחים שנמצאו על הסיפון ירדו בסיאטל כפי שתכננו במקור", אמר דובר נורוויג'ן.

אלישיה אמאדור, תושבת פיניקס שהייתה על הסיפון יחד עם שישה מקרובי משפחתה כחלק מחופשת משפחתית שנדחתה (בעקבות מגיפת הקורונה) סיפרה ששמעה "רעש ענק" שלאחריו הספינה זזה כאילו פגעה במשהו.

אמאדור העריכה שהקרחון היה "בגודל של משאית 18 גלגלים", קרי כנראה בארוך 15 מטרים.  "כל הסירה נעצרה לחלוטין מהפגיעה", אמרה, "זו הייתה חוויה מפחידה".

נראה כי מרבית הנוסעים צפויים לקבל החזרים כספיים בשל ביטול השיט.

ההחזר יעובד אוטומטית תוך חמישה ימי עסקים ויוחזר תוך שבעה עד עשרה ימי עסקים ממועד העיבוד.

אם ההפלגה הוזמנה באמצעות קרדיט קודם להפלגה עתידית, החשבון יקבל זיכוי מחדש כך לפי אתר CruiseHive.

דובר חברת NCL (Norwegian Cruise Line) מסר:

"ב-5 ביוני 2022, במהלך השיט לקרחון האברד באלסקה, הספינה ' נורוויג'יאן סאן' יצרה מגע עם הקרחון. הספינה הפליגה לג'ונו שבאלסקה להערכת מצב, שם הוחלט כי ההפלגה הנוכחית תקוצר, וההפלגה אשר תוכננה לצאת ב-30 ביוני 2022, תבוטל - זאת על מנת שניתן יהיה לבצע את התיקונים הנדרשים. הספינה קיבלה את אישור משמר החופים של ארצות הברית ורשויות ימיות מקומיות אחרות, להפליג במהירות נמוכה יותר, בחזרה לסיאטל. כל האורחים הנמצאים על גבי הספינה, ירדו בסיאטל על פי התוכנית המקורית. אנו מתקשרים ישירות עם כל האורחים אשר הושפעו ע"י הארוע. מידע נוסף יסופק בהתאם לצורך."

67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE