הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשמית: טסלה סגרה משרד עיקרי בקליפורניה ופיטרה מאות עובדים
כאשר המנכ"ל אילון מאסק בטוח שהמיתון מתקרב בצעדי ענק, החברה החליטה לנקוט בצעדים לקיצוץ בעלויות ופיטרה 200 עובדים באופן מיידי

חברת טסלה הודיעה ביום שלישי לעובדים שלה כי היא סוגרת את המשרדים בסן מטאו שבקליפורניה, ומפטרת מאות עובדים כחלק מהמאמץ של יצרנית הרכב החשמלי לחסוך בכסף. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

על פי הדיווחים, 200 מעובדי הצוות במשרד של סן מטאו, שעבד על שיפור המערכת המתקדמת של הסיוע לנהג - כלומר הטייס האוטומטי, קיבלו הודעה על פיטוריהם, בעוד ששאר העובדים יועברו למשרד אחר. 

רוב אנשי הצוות שייאלצו לעזוב עובדים לפי שעה, אם כי רק בשבוע שעבר המנכ"ל, אילון מאסק, אמר בראיון כי הוא מתכנן להוסיף עובדים לפי שעה אף לקצץ 10% מהעובדים השכירים. 

העובדים פוטרו באופן מידי, אך נאמר להם כי הם יקבלו תשלום מלא עבור 60 הימים הבאים. הם התבקשו להשאיר את המחשבים הניידים שלהם והתגים ליד השולחנות, והודיעו להם שהם יקבלו גם חבילת פיצויים על בסיס שנות העבודה.

הדיווח על התוכניות של מנכ"ל החברה, אילון מאסק, לסגור את המתקן בקליפורניה פורסם לראשונה על ידי 'בלומברג'. זאת, גם לאחר שמאסק הזהיר שיש לו "תחושה סופר רעה" לגבי עתיד הכלכלה והמיתון המתקרב, ו'רויטרס' אף דיווחה כי מאסק אמר למנהליו "להשהות את כל גיוס העובדים ברחבי העולם".

כמו כן, האיש העשיר בעולם אמר לאחרונה שהמפעלים החדשים של טסלה בטקסס ובגרמניה מפסידים "מיליארדי דולרים", בין השאר בגלל בעיות קשות בשרשרת האספקה אשר משפיעות על היכולת של החברה להגדיל את הייצור בכל מתקן קיים. 

השבר בשרשרת האספקה שהחל עם התפרצות מגפת הקורונה לפני כשנתיים, הקשו מאוד על כל התחומים - שאחד מהם אלו יצרני הרכבים, שמקבלים חלקים מכל קצוות העולם. מחסור בשבבי מחשב הדרושים להפעלת מחשבי מכוניות החריף את הבעיות של יצרניות הרכבים, וגרם למחירים להרקיע שחקים.

גם טסלה העלתה לאחרונה את המחירים באופן נרחב, על כל המכוניות שלה, ומניות החברה איבדו 38 אחוזים מהערך שלהם בתוך פחות משלושה חודשים. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE