הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אובדן שיניים, פרנויה, נדודי שינה ועוד: ההשפעות של הגת
לעיסת גת כבר מזמן הפכה למנהג נפוץ במקומות שונים בעלות, אך לצד היתרונות הבריאותיים שלו, קיימים גם לא מעט נזקים אפשריים אשר יכולים להשפיע בצורה מהותית על אורח החיים

הגת הוא צמח ירוק, נפוץ בעיקר באתיופיה ותימן, המשמש ללעיסה והוא מכיל חומרים פעילים כגון קאתין, אשר משפיעים על מצב הרוח. בצורה המסורתית, לעיסת גת נעשית בקבוצה, והיא מובילה פעמים רבות לשיחות על החיים. ההערכה היא כי באזור תימן, למעלה מתשעים אחוזים מהגברים לועסים גת על בסיס קבוע. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בשעות הראשונות לאחר הלעיסה, המשתמש חווה עלייה ניכרת במצב הרוח, מין התעוררות ותחושת אופוריה קלה. לאחר מכן מגיע שלב של שקט ורוגע, צלילה פנימה והתבוננות. אך לעיתים גם יכולות לצוץ רגשות כמו פרנויה, אי שקט, ונדודי שינה. השפעת החומר יכולה להחזיק בין ארבע לשש שעות, בהתאם לכמות. 

כאמור, השימוש בגת מקושר גם לנזקים בריאותיים שונים. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מראים כי שימוש כרוני יכול לפגוע ביכולות קוגניטיביות, כמו למשל זיכרון בטווח קצר. כמו כן, לעיסת גת משפיעה גם תפקודים גופניים שונים, כמו מערכת העיכול ומערכת השתן. 

בנוסף, ידוע כי הגת עלול להוביל לנדודי שינה, ולעיתים אף לאנורקסיה. הגת פוגע גם בבריאות השיניים והפה, בלוטות הרוק, ובמקרים קיצוניים יכול להוביל לאובדן שיניים. לסיכום, צריכה ולעיסה של גת חייבת להתבצע במתינות, מודעות, ושיקול דעת.  



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE