הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא היהודי הראשון? לי זלדין בדרך לאחוזת המושל בניו יורק, אך הוא קודם צריך להציל את ניו יורק מאחיזת הדמוקרטים
רבים מדברים על רון דסנטיס, אך עתה לאחר שניצח בהתמודדות הרפובליקנית המתוקשרת למשרת המושל במדינת ניו יורק, לי זלדין חייב לנצח את ההתמודדות מול המושלת הלא פופולרית, הדמוקרטית קתי הוצ'ול כדי לבצע מהפך בניו יורק. התקשורת אוהבת אותו, והוא ידיד קרוב של טראמפ, אבל יותר מכך - הוא מכוון הכי גבוה שאפשר לאחר תפקיד המושל - נשיאות ארה"ב, בינתיים הוא קודם חייב לגמול את ניו יורק מהדמוקרטים ולהפוך לרפובליקני הראשון בתפקיד הרם מאז ג'ורג' פטאקי ב-2006

חבר הקונגרס מלונג איילנד, לי זלדין, זכה במועמדות הרפובליקנית לתפקיד מושל ניו יורק ביום שלישי, ובכך זכה בפריימריז המפלגתי מול עובד הבית הלבן לשעבר, ו'הבן של' אנדרו ג'וליאני. בהתמודדות זלדין גם הביס את איש העסקים הארי ווילסון ואת מנהל מחוז ווסטצ'סטר לשעבר, רוב אסטורינו.

"האם אנחנו מוכנים לפטר את קתי הוצ'ול?" הוא שאל קהל תומכיו כשנשא את נאום הניצחון קצת לפני 23:00 שעון ניו יורק. "מבחינתנו, אנחנו מאמינים ששירות ציבורי הוא לשרת את הציבור", הוסיף. "קת'י הוצ'ול התנהגה כאילו הציבור היה שם כדי לשרת אותה". זלדין החזיק ביתרון של כ-43% למול 23% של ג'וליאני עם יותר מ-60% מהקולות שנספרו כבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אסטורינו במקום השלישי עם 19% ווילסון עם 15% במקום הרביעי. זלדין, ידיד מחוייב של ישראל, תומך של הנשיא טראמפ, וקצין מודיעין בצבא האמריקאי לשעבר הוא חבר בית הנבחרים לשעבר של מדינת ניו יורק, שנבחר באחרונה, לאחר ארבע הקדנציות במזרח לונג איילנד גם לקונגרס האמריקני שם הוא אחד מ-2 רפובליקנים יהודים.

הוא נכנס למירוץ למשרת המושל באפריל 2021, לפני כל אחד מיריביו, מה שעזר לו להשיג יתרונות גדולים בגיוס כספים ובתמיכה.

מנהיגי המפלגה נתנו לזלדין, באישור מועצת העורכים של הניו יורק פוסט, את תמיכתם בוועידה הרפובליקנית של ניו יורק שהתקיימה בלונג איילנד בראשית השנה.

זלדין הוביל את רוב הסקרים לאורך המירוץ, כולל סקר ב-13 ביוני שהראה שיש לו 34%, לעומת 16% לאסטורינו, 15% לווילסון ו-13% לג'וליאני.

זלדין הבטיח לפני הפריימריז שהוא ידיח את התובע הראשי השנוי במחלוקת של מנהטן אלווין בראג ב"יום הראשון" לתפקיד אם ייבחר למושל בנובמבר הקרוב.

"[יהיה] תהליך מזורז שבו יש לנו כבר מספיק עובדות לפנינו שהוא מסרב לאכוף את החוק ואני מאמין שצריך להסיר אותו ואני מאמין שזו חובתי החוקתית לעשות זאת", אמר זלדין במטה הרפובליקני באלבני ביום שני.

הוא חזר על הנדר בנאום הניצחון שלו.

המירוץ למשרת המועמד הרפובליקני לתפקיד המושל התלהט לפעמים כשהיריב וילסון שלח הודעה בטעות בה נקרא זלדין "זבל", במקביל גם שורבטו צלבי קרס על שלט בדשא ביתו של זלדין בהאנטינגטון.

בנאום הניצחון זלדין הודה לג'וליאני ואמר כי "יש לו עתיד מזהיר בפוליטיקה של ניו יורק". הוא גם הודה לאסטורינו ולווילסון. עוד הכריז כי מדיניות השמאל הביאה רבים מתושבי האמפייר סטייט להגיע ל"נקודת שבירה" בה החליטו לגור במקום אחר. "כרגע אנחנו רואים אובדן אוכלוסיה זה, שלטון של מפלגה אחת, רוב-על באסיפה ובסנאט שמגדילים את כוחם של אנשים שהגדירו את עצמם כסוציאליסטים", אמר לקהל בלונג איילנד. "מדוע תושבי ניו יורק מגיעים לנקודת השבירה הזו? הם לא מרגישים בטוחים ברחובות שלנו, וברכבות התחתיות, בבתיהם ובמקומות העבודה שלהם. הם מרגישים שהחיים בניו יורק אינם סבירים, שהכסף שלהם יגיע רחוק יותר במקום אחר", הוסיף המחוקק הפדרלי.

"זה לא רק גל אדום. זהו גל של הגיון בריא", אמר לקהל במהלך נאום הניצחון המרגש שלו.

"זהו גל הגיוני שמגיע … לכל המחוזות בכל האזורים. אנחנו פונים לכולכם כדי לעבוד איתנו כדי להציל את ניו יורק", הוסיף המחוקק.

"זוהי משימת הצלה להצלת המדינה שלנו, ולהפסיד זה לא אופציה".

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE