הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוב האמריקאים טוענים: אדם לא יכול לשנות את המין שלו
60% מתושבי ארה"ב מאמינים שהמגדר נקבע בלידה ולא ניתן לשנותו. עם זאת, אחוז גבוה מאוד מסכים שטרנסג'נדרים נמצאים תחת אפליה בחברה האמריקאית

רוב האמריקאים חושבים שלא ניתן לשנות את מינו של אדם - כך על פי סקר חדש, המדגיש את עומק המחלוקת המורכבת של הציבור לגבי סוגיית הטרנסג'נדרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

הסקר, שפורסם על ידי מרכז המחקר Pew, מצא כי 60 אחוזים מהמבוגרים מסכימים עם הטענה כי "מינו של אדם נקבע על פי המין שנקבע לו בלידה". אחוז העונים על כך מציין עלייה של ארבע נקודות מהשנה שעברה, אז 56% הסכימו, ועלייה של שש נקודות משנת 2017. 

קבוצת המחקר ציינה בממצאים כי לא ניתן היה להגדיר קבוצה דמוגרפית אחת שתומכת בדבר, אך כן לציין דפוסים של מי שסביר יותר להסכים עם הטענה. 

כך, הסקר מצא כי 86% מהרפובליקנים, ואלה שנוטים למפלגה, מאמינים שמגדר של אדם נקבע על פי מין הולדתו, זאת לעומת 38 אחוזים מהדמוקרטים. 

עם זאת, הסקר מצא כי 64% מהנשאלים כן יתמכו בחקיקה להגנה על טרנסג'נדרים מפני אפליה במקום העבודה, בדיוק ובמרחבים ציבוריים. "בערך שמונה מתוך עשרה מבוגרים בארצות הברית אומרים שיש אפליה מסוימת נגד טרנסג'נדרים בחברה שלנו", נכתב.

הסקר מתפרסם בעוד שהמחלוקת בנושא הופכת לעמוקה יותר, בין היתר בהקשר להשתתפות טרנסג'נדרים בספורט נשים. הממצאים שהתקבלו תואמים לתוצאות הסקר שנערך לאחרונה בוושינגטון פוסט בשיתוף אונ' מרילנד, שמצא כי 58 אחוזים מהאמריקאים מאמינים שיש למנוע מנשים טרנסג'נדריות להשתתף בתחרויות נגד נשים ביולוגיות.

רוב גדול של 68% מהנשאלים, הסכימו כי לאפשר לבנות טרנסג'נדריות להתחרות מול כאלה ביולוגיות בספורט נוער, למשל, יהיה בעייתי מאחר ש"לבנות טרנסג'נדריות יהיה יתרון תחרותי על פני בנות אחרות".

על פי הסקר, רוב המבוגרים, 58%, תומכים במדיניות אשר תחייב ספורטאים ששינו את מינם להתחרות בקבוצות התואמות את המין שנקבע בלידה, ולא לפי המגדר איתו הם מזדהים. 17 אחוזים התנגדו לכך, ו-24 אחוזים אמרו כי אין להם דעה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE