הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראות שיבושים צפויים ברביעי ביולי: דרישה מחברות תעופה לקחת אחריות
סנאטורים שונים פנו לחברות התעופה הגדולות בארצות הברית, כמו גם לשר התחבורה פיט בוטיג'ג', ודחקו בהם להבטיח לציבור כי הם מוגנים מפני ביטולים ועיכובים

הביטולים ההמוניים של טיסות ברחבי ארצות הברית, והכאוס הצפוי בסוף השבוע של הרביעי ביולי, הביא חברי קונגרס לדרוש מחברות התעופה לפצות נוסעים שסופגים את המכה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

כמה סנאטורים שלחו השבוע מכתבים לחברות התעופה הגדולות וכן גם לשר התחומה פיט בוטיג'ג', זאת בקריאה להגן על צרכנים שסובלים מהשיבושים בחברות התעופה, שנובעים ממחסור בכוח אדם, מחירי דלק גבוהים להחריד ובעיות מתמשכות בשרשרת האספקה. 

נכון ליום רביעי, למשל, למעלה מ-600 טיסות בוטלו ויותר מ-4,000 עוכבו, כך לפי אתר מעקב הטיסות FlightAware. ביום ראשון בוטלו למעלה מ-700 טיסות, וכך הדבר הפך לשגרה בלתי נסבלת.

הסנאטור ברני סנדרס הטיל את האשמה על חברות התעופה באופן ישיר, בציוץ שפרסם ביום רביעי דחק בשר התחבורה לקנוס את חברות התעופה ב-55,000 דולר לנוסע על כל טיסה שהם מבטלים, כשהם יודעים מראש שהם לא יוכלו לאייש אותה במלואה.

"לעם האמריקני נמאס מחברות תעופה שקורעות אותן, מבטלות טיסות ברגע האחרון ומעכבות טיסות שעות על גבי שעות", כתב הסנאטור הדמוקרטי מוורמונט.

אדוארד ג'יי מרקי וריצ'רד בלומנטל, סנאטורים דמוקרטים, שלחו מכתבים לעשר חברות התעופה החזקות בארצות הברית, ולחצו, באופן עדין יותר מסנדרס, על החברות לפתור כל בעיית זמנים לקראת סוף השבוע של הרביעי ביולי. 

הם ציטטו כיצד חברות התעופה ביטלו כמעט 2,800 טיסות ועיכבו 21,000 במהלך סוף השבוע של יום הזיכרון, על מנת להדגיש את הכאוס שצפוי בחג העמוס ביותר. לשכת הסטטיסטיקה מראה שחברות התעופה "ביטלו בערך 3.5% מהטיסות בשלושת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית, הנתון הגבוה ביותר מאז 2014 - לא כולל ביטולים המוניים ב-2020 עקב המגפה", נכתב.

לאחרונה, אתר החדשות 'ניוזוויק' דיווח כי בוטיג'ג' דחק בחברות התעופה להעסיק צוותים נוספים במטרה למנוע כאוס בטיסות במהלך סוף השבוע של הרביעי ביולי. "יש לנו ציפייה משותפת, שכאשר אמריקאים יקנו כרטיס טיסה, הם יגיעו לאן שהם צריכים להגיע בבטחה, במחיר סביר ובאמינות", אמר דובר משרד התחבורה אז. "נמשיך לעבוד עם חברות התעופה כדי לעמוד בציפייה הזו, אבל גם לא נהסס להשתמש בפעולות אכיפה כדי לחייב אותן לקחת אחריות".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE