הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הנסיך צ'ארלס הפסיק לקבל שקיות מזומנים מבני מלוכה במפרץ לפני שנים ולא יעשה זאת שוב"
הודעה רשמית מוזרה למדי של בית המלוכה הבריטי מעידה על כך שהנסיך והיורש הראשון לכתר המלכה אליזבת' נהנה בעבר מהכספים שהועברו לכאורה ישירות לארגוני צדקה

"הנסיך צ'ארלס הפסיק לפני שנים לקבל שקיות מלאות במזומנים מבני המלוכה במפרץ ולא יעשה זאת שוב", כך אמר מקור מלכותי בכיר ל-BBC ביום רביעי. ההבטחה המוזרה באה בעקבות דיווח נפיץ של ה"טיימס" הלונדוני לפיו ראש ממשלת קטאר לשעבר נתן לצ'רלס מזוודות ושקיות קניות מלאות במזומנים בשלוש הזדמנויות שונות בין 2011 ל-2015. הכסף הגיע מהמיליארדר, השייח' חמד בן ג'אסים בן ג'אבר אל תאני, שכהונתו כראש ממשלת קטאר מ-2007 עד 2013 - חפפה חלקית את הזמן שבו הועברו המתנות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ב-2017 אמר חמד בן ג'אסים שממשלתו "אולי" מימנה את הספין-אוף של אל-קאעידה בחזית אל-נוסרה שבסוריה והתקשורת הבריטית כינתה אותו "האיש שקנה ​​את לונדון", שכן הוא מחזיק או מחזיק ברבים מהכתובות ומבתי העסקים היוקרתיים ביותר בעיר.

המקור המלכותי הבכיר אמר כי המתנה של השייח' לנסיך מוויילס "הועברה מיד לצדקה של הנסיך ולארגוני הצדקה שהוא בחר", ערימות המזומנים אגב, נאמרו בשווי של למעלה מ-3 מיליון דולר.

ההעברות התרחשו בפגישות פרטיות בבית קלרנס, מעונו הרשמי של הנסיך, והכסף הועבר במזוודה, תיק, או שקיות קניות מחנות הכלבו היוקרתית הלונדונית Fortnum & Mason.

"כולם הרגישו מאוד לא בנוח לגבי המצב", אמר ל"טיימס" יועץ לשעבר של צ'ארלס. "הדבר היחיד שיכולנו לעשות היה לספור את הכסף ולערוך רישום הדדי של מה שעשינו. ואז להתקשר לבנק". יו"ר קרן הצדקה של הנסיך מוויילס, סר איאן צ'שייר, אמר ל-BBC כי תקנות הלבנת הון של היום הופכות את הדבר ללא סביר שתרומה שכזו במזומן תתקבל שוב.

כפי שמדווח הניו יורק פוסט, ההבטחה כי הכסף הלך מיידית לצדקת הנסיך לא הספיקה כדי למנוע קולות דאגה ברחבי בריטניה:

החשיפה עוררה דיבורים על "תרבות מזומנים עבור גישה" סביב הנסיך צ'רלס רק חודשים ספורים לאחר שעוזרו הוותיק, מייקל פאוסט, הוחזר מארגון הצדקה בו עבד על רקע האשמות שהוא ניצל את מעמדו כדי לעזור למיליארדר סעודי לקבל ויזת זהב וכבוד מלכותי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE