הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הכלכלה מתפרקת" ממשל ביידן בכאוס טוטאלי על רקע חששות שחבית נפט תגיע ל-200 דולרים
כשהנשיא הקודם דונלד טראמפ אמר שגאלון בנזין יעלה 5-7 דולרים, אנשים חשבו שהוא מגזים או מפחיד בלא סיבה, כעת שהכלכלה האמריקאית נמצאת בזמנים אפלים נראה כי התרחיש הבא של הבית הלבן מקרב אותנו ל-10 דולרים לגאלון כאשר בוושינגטון כבר מתכוננים למחיר של כ-200 דולרים לחבית בזמן שהנפט מהמאגרים האסטרטגיים אוזל

בעוד ממשל ביידן מקווה ומתפלל שמישהו - מי שזה לא יהיה - יצפה בוועדת הקונגרס לחקר אירועי ה-6 בינואר שנועדה איכשהו לחסום את טראמפ מלהתמודד לנשיאות ב-2024 ובמקביל לגרום למאות מיליוני אמריקאים לשכוח את העובדה שהממשל הנוכחי הוא כנראה הגרוע ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, נראה שיש המתכוננים לגרוע מכל. כפי שמדווחת רשת CNN, כשזה מגיע למה שחשוב באמת (לפחות לפי גאלופ), כלומר הכלכלה, ובמיוחד מחירי הדלק הדוהרים, הבית הלבן נמצא במבוכה היסטורית.

עבור ממשל שסיים את השנה שעברה עם רמת האינפלציה הגבוהה מזה 40 שנה, ובהיותו הממשל הלהוט ביותר להציג התאוששות מהירה מהמשבר הכלכלי המונחה על ידי מגיפה, קיימת רמה של תסכול לאור אי ההצלחה המדהים, שמגיעה עם רגע מסוכן ביותר - וזה הרגע שבו הנפט ישבור את כל השיאים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כשנשאל על ידי CNN לגבי ההתקדמות מול האתגר שנראה בלתי פתיר, פקיד בכיר אחר בבית הלבן הגיב בנחישות: "איזה?".

המחירים המזנקים, מספרי הסקרים הנמוכים, והרוב בקונגרס שנראה על סף התהפכות יצרו כאוס בבית הלבן.

מחירי הדלק נעים על או בסביבות $5 לגאלון והם מודבקים על שלטי חוצות ברחבי המדינה כתזכורת יומית וסמלית למציאות שבה הכלכלה הולכת ונעשית אפלה יותר ויותר ולוקחת איתה את עתידו הפוליטי של ביידן.

"לא צריך להיות אדם מתוחכם מאוד כדי לדעת איך מתנהלים קווי התמיכה הנשיאותית מול מחירי דלק היסטוריים בגובהם בארצות הברית", אמר בכיר בבית הלבן ל-CNN.

בינתיים ממוצע הסקרים של CNN מגלה ש-39% מהאמריקאים מאשרים את העבודה שביידן עושה.

מה ש-CNN לא יגידו לכם הוא שביידן מציג נתונים נמוכים הרבה מתחת לטראמפ בזמן כהונתו.

העניין הוא, שהדבר היחיד שיכול לפתור את משבר הדלק כרגע הוא - היצע גדול יותר.

הבעיה היחידה היא שליד הבית הלבן יושבים סוציאליסטים 'ירוקים' שלא יאפשרו לפתוח את הברזים - של הנפט.

מה שמביא את ממשל ביידן לדילמת קו המחץ: כפי שכותב פיל מאטינגלי מ-CNN, "במקום לנהל כלכלה, פקידי כלכלה מנתחים ומדגמים תרחישים מהמקרה הגרוע ביותר כמו מחירי נפט של 200 דולר".

העניין הוא גם שממשל ביידן כן הורה לפתוח את המאגרים הרזרביים של הנפט לפני קרוב לחודש - הבעיה האחרת היא, הם אוזלים.

כפי שאפילו גורו האנרגיה הראשי של בלומברג, חוויאר בלאס מציין, במהלך השבועיים האחרונים, ממשלת ארה"ב ניקזה 13.7 מיליון חביות מה- SPR (המאגרים האסטרטגיים) "ועם זאת, המאגרים עדיין ירדו לכמות ייצור של כ-3 מיליון חביות במהלך התקופה". רק תארו לעצמכם, בלאס שואל רטורית, "אם ה-SPR לא היה שם. או מה היה קורה אחרי אוקטובר".

והנה קו המחץ: בקצב הנוכחי של ניקוז SPR, כך או כך, ממשל ביידן יצטרך לסיים את הניסיונות המלאכותיים שלו לשמור על מחיר הנפט נמוכים מתישהו באוקטובר (או להסתכן בכניסה למלחמה עם סין על טייוואן כמעט ללא מאגר נפט).

המשמעות היא שאם פוטין לא יסיים את מלחמתו מתישהו ב-5 החודשים הקרובים, יש סיכוי לא טריוויאלי שהנפט יגיע למחיר שיא של סביבות 200 דולר - בדיוק המחיר שהבית הלבן מתכונן אליו - כמה ימים לפני אמצע הקדנציה - מה שיוביל לגאלון בנזין של 10$+.

ובעוד אפשר לשער כמה עוד יכולים הדמוקרטים להמשיך בתערוכת הכלבים של "ה-6 בינואר" כשהכלכלה מתפוררת סביבם, איך אמריקה תצביע בנובמבר כשהדלק עולה במחיר דו ספרתי לא צריכה להיות תעלומה לאף אחד עם שכל ישר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE