הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בגלל הבצורת: קנס של יותר מ-500 דולר למספרות שעושות חפיפה כפולה
איטליה מתמודדת עם הבצורת הקשה ביותר שראתה זה 70 שנה, מה שמחייב את הרשויות המקומיות להעביר צווים חריגים כדי לצמצם את ההשפעה

איטליה סופגת את הבצורת הקשה ביותר שהיא ראתה זה 70 שנים - ואחת העיירות במדינה העבירה צו חדש במטרה לחסוך מים, האוסר על מספרות לבצע חפיפה כפולה לשיער הלקוחות, ולא הם עשויים לקבל קנס של עד 500 אירו, כלומר 522 דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

קרלו גובליני, ראש עיריית מקסטנאסו שאוכלוסייתה מונה כ-16,000 תושבים, אמר שחפיפה ושטיפת השיער פעמיים מבזבזת כ-5.2 ליטר מים, שמתורגמים למאות גלונים ביותר.

הצו, שצפוי להימשך עד ה-30 בספטמבר, מצווה על על המספרות, לגברים ולנשים, "לשטוף את שיער הלקוחות פעם אחת בלבד". ראש העיר אמר לעיתון איטלקי מקומי כי עד כה, 10 מספרות בעיר הגיבו בחיוב לחוק החדש, והסכימו איתו.

"עשינו מתמטיקה פשוטה. ברז פתוח מוציא 13 ליטר מים בדקה", אמר גובליני. "עם שתי החפיפות, יש הוצאה של לפחות 20 ליטרים. במצב שבו אנחנו נמצאים, זה בלתי מתקבל על הדעת".

עוד הוסיף ראש העיר כי הכללים החדשים נועדו להעלות את המודעות ולעזור לשנות את העמדה של האיטלקים, שנמצאים ב"רגע קשה מאוד, עם משבר מים שמעולם לא ראו".

הבצורת הכבדה באיטליה מגיעה עם טמפרטורות גבוהות של יותר מ-40 מעלות. הגשם היה כה מועט השנה, שאפילו נהר הפו, הנהר הארוך ביותר באיטליה, התייבש בחלקים מסוימים. כמו כן, מוקדם יותר השבוע הורה ראש עיריית מילאנו, ג'וזפה סאלה, לסגור את המזרקות בעיר בעקבות הבצורת. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE