הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חדשות רעות לבעלי נשק בקליפורניה - בקרוב הולך להיות לכם הרבה יותר קשה להשיג רישיון נשיאה סמוי
בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון בוושינגטון הבירה נאלצת קליפורניה להתאים מחדש את חוקי הנשיאה הסמויה, וזה הולך להפוך את תהליך רישום הנשק לקשה מבעבר, ועדיין, קל בהרבה מבישראל

ימים לאחר שבית המשפט העליון של ארה"ב איפשר ליותר אנשים לשאת נשק סמוי, המחוקקים בקליפורניה החלו אמש לנסות ולהגביל את המקומות בהן ניתן לשאת נשק חם וליצור מסננים קשוחים לגבי מי יוכל להחזיק אותם, תוך שהמחוקקים מנסים להישאר במסגרת פסיקת בית המשפט העליון.

המחוקקים של המדינה הכחולה שואפים להגביל נשיאה סמויה לבני 21 ומעלה; לדרוש מהפונים לחשוף את כל המעצרים הקודמים, ההרשעות הפליליות וצווי ההרחקה או ההגנה שלהם; ולדרוש ראיונות אישיים ולפחות שלוש המלצות אישיותיות; כמו גם לאפשר לשריפים ולמפקדי המשטרה לשקול את הצהרותיהם הפומביות של המבקשים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אנחנו הולכים לדחוף את זה, אבל אנחנו הולכים לעשות את זה בצורה חוקתית", אמר הסנאטור הדמוקרטי אנתוני פורטנטינו.

זוהי הדוגמה האחרונה לניסיון של קליפורניה, בה הדמוקרטים מחזיקים בכל הכוח, לדחוק הצידה את ההחלטות האחרונות של שופטי בית המשפט העליון בארה"ב.

בית המשפט העליון כידוע דחה בשבוע שעבר חוק בניו יורק המחייב אנשים המבקשים לקבל רישיון לשאת אקדח בפומבי להפגין צורך מסוים, כמו איום ישיר על ביטחונם.

קליפורניה היא בין חצי תריסר מדינות עם דרישה דומה להצגת איום ביטחוני, והתובע הכללי רוב בונטה אמר שהפסיקה הופכת את החלק הזה בחוק של קליפורניה לבלתי חוקתי באופן מיידי - ולכן יש לפעול. אך המחוקקים לא יפעלו עד אוגוסט, לאחר שיחזרו מחופשת קיץ בת חודש. וגם אז הם לא יבקשו לכפות את הסטנדרטים החדשים באופן מיידי, במקום זאת ימתינו שהחקיקה תיכנס לתוקף בינואר בשל אילוצים פוליטיים. ניו יורק, בינתיים, מתכננת מושב מיוחד של בית המחוקקים שלה ביום חמישי כדי לשקול חקיקת נשק שיכולה להטיל דרישות חדשות להיתר נשיאה, אולי אפילו 20 שעות של הכשרה חובה באש חיה, יחד עם רשימה משמעותית של אזורים בהם נשיאה תהיה אסורה.

בקליפורניה, החקיקה החלה להיות מקודמת ביום שלישי על ידי ועדת הבטיחות הציבורית של האסיפה, אך ישנה גם ביקורת. "התיקון הזה לא משפר את חוקי הנשיאה של קליפורניה - הוא עומד בניגוד לחוות הדעת של בית המשפט העליון", אמר דניאל ריד, מנהל האזור המערבי של איגוד הרובאים הלאומי ביחס לחקיקה שתאסור כלי נשק סמויים בבתי ספר ואוניברסיטאות, במבני ממשלה ומשפט, במתקנים רפואיים, תחבורה ציבורית, ובכל מקום בו נמכר ונצרך אלכוהול, כולל גנים ציבוריים ומגרשי משחקים וגם באירועים מיוחדים הדורשים היתר.

אף מדינה אחרת לא משתמשת בהגבלות מהסוג הזה, אמר סם פארדס, תומך נשק - "הצעת החוק הזו לעולם לא תהפוך לחוק", הוסיף.

המבקשים אישורי נשיאה סמויים יידרשו לספק טביעות אצבע בכל פעם שהם מגישים בקשה להיתר, ללא קשר לשאלה אם הם הגישו בעבר את טביעות האצבע שלהם למשרד המשפטים של המדינה, צעד שהמתנגדים כינו כמיותר וככזה שנועד להעלות את העלות ואת הבירוקרטיה של קבלת הרישיון.

הצעדים גם יחייבו את המבקש להיות הבעלים המורשה של כלי הנשק הספציפי עבורו הוא מבקש רישיון. דבר שלטענת המתנגדים יקשה על בני זוג לקבל רישיון לנשק שבבעלותם במשותף ודבר שעלול להעמיד אותם בסכנה משפטית.

המבקש יצטרך להיות בעל הכשרה בנשיאת נשק סמוי, הוא יהיה חייב להתגורר או לעבוד בעיר או במחוז שבו הוא מבקש את ההיתר, והשריף או מפקד המשטרה עשויים לדרוש בדיקות פסיכולוגיות. פקידים בקליפורניה הנפיקו כ-40,000 אישורים בשנה שעברה, ירידה חדה מלמעלה מ-100,000 במהלך שנת השיא של 2016, כך לפי מידע שפורסם לאחרונה באתר משרד המשפטים של המדינה. למחוז אורנג' היו הכי הרבה אישורים, עם 65,000, ואחריו מחוזות פרזנו וסקרמנטו עם יותר מ-45,000 אישורים.

לעומת זאת, מחוז לוס אנג'לס, עם כרבע מאוכלוסיית המדינה, הנפיק כ-3,600 אישורים, וסן פרנסיסקו רק 11.

אבל מסד הנתונים במשך תקופה מסוימת גם חשף בפומבי את השמות ומידע מזהה אחר של מחזיקי הנשקים, בהפרה בוטה של פרטיות.

 
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE