הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש חסם את חוק ההפלות בפלורידה | דה-סנטיס: "המאבק לחיים לא הסתיים"
בשעות הקרובות צפוי להיכנס לתוקף החוק שאוסר על הפלות לאחר 15 שבועות להריון, אשר לא מחריג מקרי אונס וסחר בבני אדם. ברגעים האחרונים, ביהמ"ש במדינת הסאנשיין מנסה לעצור זאת

שופט בפלורידה קבע ביום חמישי כי הוא חוסם זמנית את החוק החדש האוסר על ביצוע הפלות במדינה לאחר 15 שבועות של הריון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

החוק עליו חתם המושל דה-סנטיס, אשר לא מחריג קורבנות אונס, גילוי עריות או סחר בבני אדם, אושר על ידי בית המחוקקים הנשלט על ידי הרפובליקנים עוד בחודש אפריל, והיה אמור להיכנס לתוקפו כבר ביום שישי הזה. 

השופט בפלורידה, ג'ון סי קופר, הצדיק את ההחלטה שלו בטענה שהחוק החדש אינו חוקתי, מכיוון שהוא נוגד הוראה שאושרה על ידי הבוחר בחוקת המדינה, שמונעת מהממשלה לחדור לחייהם של אנשים. 

המושל הרפובליקני התייחס להחלטת השופט במסיבת עיתונאים שערך, ואמר כי הפסיקה אינה מפתיעה, אך הוסיף כי "זה כמובן משהו שלא שמחנו לראות", בעודו נשבע לערער על פסק הדין. 

"אלה תינוקות שטרם נולדו, שיש להם פעימות לב, הם יכולים להרגיש כאב, הם יכולים למצוץ את האגודל שלהם", אמר דה-סנטיס לכלי התקשורת. "ולומר שחוקת המדינה מחייבת דברים כמו הפלות וביתור, אני פשוט לא חושב שזו הפרשנות הנכונה".

עוד הוסיף המושל כי הוא יבקש מבית המשפט העליון של המדינה "להפוך את התקדים הקיים לגבי זכותה של פלורידה לפרטיות. המאבק לחיים לא הסתיים".

עם זאת, יש לציין, השופט קופר לא צפוי להוציא את פסיקתו בכתב עד תחילת שבוע הבא, כך שהחוק החדש עדיין ייכנס לתוקף. 

המאבק המשפטי שמתרחש בפלורידה נצפה כעת בכמה מדינות ברחבי ארצות הברית, שמסמן את השסע ההולך ומעמיק במדינה - הפעם עם ביטול פסיקת 'רו נגד ווייד' אשר העניקה הגנה פדרלית לנשים המבקשות לבצע הפלה עוד משנת 1973. 

שופט בקנטקי, למשל, עצר ביום חמישי את "חוק הטריגר" שיחסום כמעט את כל ההפלות, בעוד שביום שני בתי המשפט ביוטה ולואיזיאנה עשו את אותו הצעד. 

מוקדם יותר החודש, מרכז לזכויות רבייה ואיגוד חירויות האזרח האמריקאי, תבעו את פלורידה לקראת כניסת חוק בטענה שהוא מפר את תיקון הפרטיות שאושר על ידי הבוחרים בשנת 1980. אך מבנה בית המשפט העליון של פלורידה הפך עם הזמן לשמרני יותר, ונראה כי לבסוף החוק יאושר.

 

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE