הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר אמריקאי: "90% מבעיות הנפט - הן על ג'ו ביידן והממשל שלו"
יועץ כלכלי, שעבד עם דונלד טראמפ ועם רונלד רייגן, אמר כי המלחמה במזרח אירופה בהחלט לא עוזרת למשבר בארה"ב - אך הוא התחיל הרבה לפני שרוסיה פלשה לאוקראינה

יועץ כלכלי בכיר, שסייע לדונלד טראמפ בקמפיין הבחירות לנשיאות ב-2016,  העניק ראיון בו הסביר עד כמה המלחמה המתמשכת במזרח אירופה מזיקה לכלכלה האמריקאית, אך גם גינה את אי לקיחת האחריות של ג'ו ביידן. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

בעוד הנשיא המכהן מפנה את האצבע המאשימה על המחירים הגבוהים אל עבר מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין, היועץ ארתור לאפר - שגם כיהן תחת ממשל רונלד רייגן, מרגיש כי ביידן מפריז בתפקידה של רוסיה. לטענתו, המלחמה עם אוקראינה אכן גרמה ל"בעיות בנפט ובאנרגיה", אך היא התרחשה "הרבה יותר מאוחר". 

"את בעיית הנפט הייתי שם 90 אחוזים על ג'ו ביידן והממשל הזה, בגלל מדיניות האנטי ייצור שלהם", אמר לאפר, שהסביר כי ייצור הנפט ירד מהרמות של לפני המגפה, למרות שתעשיית האנרגיה פועלת ב"קיבולת גבוהה מאוד".

נוסף על "מחירי המשאבה של פוטין", כפי שהבית הלבן נוהג להגדיר, ממשל ביידן גם מתח ביקורת על חברות הנפט אשר מרוויחות מהמצב. 

מנגד, לאפר הסביר את חוק ההיצע והביקוש, שמשחק חלק גדול בנושא. "אם אתה תעשיית הנפט, ויש ביקוש עצום למוצר שלך, מה אתה עושה? אתה מעלה מחירים, ומנסה לייצר יותר. זה כמו כל שוק. אם יש שינוי בביקוש, אתה תייצר יותר ותעלה מחירים", אמר.

 

לאפר וטראמפ (צילום: AP)

 

ולכן, כאשר ארה"ב לא מייצר מספיק, לטענתו של היועץ הכלכלי חברות הנפט למעשה נפגעות מכך שאין להן את היכולת לקדוח יותר: "אם הם לא יכולים להגדיל את האספקה, מה הם אמורים לעשות? להעלות מחירים כדי לקצוב את הכמות שיש להם. זה מה שקורה בשווקים".

אך כאמור, נראה שהממשל האמריקאי מאשים כל אחד מלבד את עצמו. רק לאחרונה, מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה כי לחברות הנפט יש "חובה פטריוטית" לסייע בהורדת מחירי הדלק. 

"ש מלחמה עכשיו באוקראינה, שנגרמה על ידי רוסיה, וזו הסיבה שאנחנו רואים את העליות הללו במחירי הדלק", אמרה. "אנחנו קוראים להם לעשות את הדבר הנכון, להיות כאן פטריוטים, ולא להשתמש במלחמה כתירוץ… אז, אנחנו יודעים על מה להטיל את האשמה: על המלחמה. לחברות הנפט יש בתי זיקוק, ויש להן אחריות. מה שהן עושות זה לנצל את המלחמה".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE