הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוב מחוזות קליפורניה תחת המלצה לעטות מסכות
המרכז לבקרת מחלות ומניעתן פרסם רשימה של 38 מחוזות במדינה המוזהבת אשר מוגדרות כעת עם רמת הדבקה קהילתית גבוהה. דווקא לוס אנג'לס, אורנג' וסן דייגו לא מוזכרות

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, מבקש מהתושבים בלמעלה ממחצית מ-58 המחוזות שמרכיבים את קליפורניה - לחזור ולעטות את מסכות הפנים שלהם במקומות מקורים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

הסוכנות האמריקאית פרסמה את ההמלצות לאותם מחוזות, שמרוכזים בעיקר בצפון המדינה, מאחר שיש בהם רמת הדבקה קהילתית גבוהה - מדד אותו ה-CDC מעריך כל שבעה ימים.

המדד מבוסס לפי שלושה גורמים שונים: אשפוזים חדשים בבתי חולים לכל 100,000 איש, אחוז מיטות האשפוז המאוישות על ידי חולי קורונה, וסך המקרים החדשים לכל 100,000 איש.

38 המחוזות בהם פקידי הבריאות הפדרליים מליצים לעטות שוב מסכות הם: אלמאדה, אלמאדור, קלברס, קונטרה קוסטה, אל דורדו, פרנסו, קרן, קינגס, לייק, לאסן, מדרה, מארין, מריסופה, מנדוסינו, מרסד, מונטריי, נאפה, נבדה, פלסר, פלומס, סקרמנטו, סן בניטו, סן פרנסיסקו, סן חואקין, סן מטאו, סנטה קלארה, שסטה, סיקיו, סולאנו, סונומה, סטניסלאוס, סוטר, טרינטי, טולאר, טולומנה, ונטורה, יולו, יובה. 

דווקא מהמחוזות המאוכלסים ביותר בקליפורניה לא נכנסו לרשימה, כמו מחוזות סן דייגו, לוס אנג'לס, אורנג' וריברסייד - שכולם מוגדרים עם רמת הדבקה קהילתית "בינונית". סן דייגו אף נחשבת ברמה "נמוכה". 

ועדיין, מנהלת בריאות הציבור של מחוז לוס אנג'לס, ברברה פרר, אמרה כי "עם הגידול המתמשך במספר המקרים, ועכשיו שרואים את העלייה באשפוזים… אנחנו באמת מודאגים. מספר המקרים נשאר די גבוה".

פרר הביעה דאגה בעיקר לאור העלייה בהתפשטות התת-וריאנטים של האומיקרון, כמו BA.4 ו-BA.5, בתקופה שבה תושבים רבים מאוד הפסיקו לעטות מסכות. 

"על כל מקומות העבודה ליישם אמצעי זהירות הגיוניים בשלב הזה, לרבות לבקש מכולם לסנן תסמינים לפני שהם מגיעים לעבודה, ולהישאר בבית אם יש להם תסמינים, לעטות מסכות כאשר הם בפנים ולהימנע מצפיפות באזורים משותפים כמו בחדרי הפסקה וקפיטריות", הוסיפה. 

מלבד לוס אנג'לס, ה-CDC מזכיר לכל תושבי קליפורניה להתחסן ולעבור בדיקות אם ישנם תסמינים. באזורים עם רמות העברה גבוהה, כל מי שנמצא בקבוצת סיכון צריך לשקול אמצעי זהירות מלבד עטיית מסכה, כמו שמירת מרחק, הימנעות ממקומות הומי אדם וחללים לא מאווררים, וכמובן שטיפת ידיים לעתים קרובות.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE