הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדינה ראשונה אוסרת על טיפולים 'מאששי מגדר' לילדים
לאחר שאלפי ילדים החלו לעבור טיפולים הורמונליים ניסיוניים בכל רחבי ארה"ב מדינת אלבמה מבקשת להוציא את הנוהל אל מחוץ לחוק, הנושא עלול להגיע לדיון גם בבית המשפט העליון של ארה"ב

מדינת אלבמה דורשת מבית המשפט הפדרלי לקבל אישור כדי לאסור על 'טיפולים רפואיים מאששי מגדר' לצעירים טרנסג'נדרים, תוך ציון פסיקת בית המשפט העליון שהתירה לאחרונה למדינות לאסור הפלות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בתזכיר בן 76 העמודים שהוגש לבית המשפט הפדרלי של ארה"ב ביום שני, התובע הכללי של מדינת אלבמה, סטיב מרשל, התעקש כי יש לבטל צו מניעה קודם שאסר על המדינה לאסור על טיפולים אלה. הסיבה לטענתו היא שטיפול שכזה אינו מוגן במסגרת התיקון ה-14 לחוקת ארה"ב מכיוון שהוא אינו "נטוע עמוק בהיסטוריה ובמסורות של המדינה".

"הבית המחוקק [של אלבמה] קבע שטיפולי מעבר הם מסוכנים, ואלו טיפולים שעל התובעים להראות שהחוקה מגנה עליהם", נכתב בדברי התובע של אלבמה שהוסיף, "אך לאף אחד - מבוגר או ילד - אין זכות לעבור טיפולים שאינם מושרשים עמוק בהיסטוריה ובמסורת של האומה שלנו".  הטיעון של המדינה דמה מאוד להנמקה מאחורי החלטת בית המשפט העליון של ארה"ב לאחרונה לבטל את 'רו נגד ווייד'. פסיקה אשר הסירה את ההגנות הפדרליות על הפלות והטילה את האחריות להכשיר או לאסור על ההליך על המדינות ועל אזרחיהן.

שופטי בית המשפט העליון שפסקו בעד הביטול טענו כי הפסקת הריון אינה זכות חוקתית בסיסית מכיוון שהיא לא הוזכרה במפורש בחוקת ארה"ב ואינה "נטועה עמוק בהיסטוריה ובמסורת של אומה זו".

בתמצית, התובע הכללי של אלבמה ממשיך ומתעקש שהחוקה שומרת למדינה, ולא לבתי משפט או לקבוצות אינטרסים רפואיות, את הסמכות לקבוע ש"התערבויות מעקרות" מסוכנות מדי לקטינים, ומוסיף כי למדינה יש זכות להסדיר או לא להסדיר ולאסור ניתוחים כאלה לילדים "גם אם מבוגר רוצה לתת את הטיפול לילד שלו".

התובע הכללי גם ציין שהמחקר לגבי "התערבויות חדשניות" אלה היה גרוע ולא הוכיח שהן מספקות הקלה מתמשכת לילדים הסובלים ממצוקה הקשורה למגדר.

"מה שהמחקר הקיים אומר כבר מיושן - עובדה יוצאת דופן היא שהמחקר המכונן על ילדים שעברו טיפולים מאששי מגדר נעשה לפני עשור".

מרשל גם הפנה את תשומת הלב לעובדה שמצוקה הקשורה למגדר הפכה ל"צונאמי" כאשר מרפאות המציעות "טיפולי 'מעבר/אישוש' לילדים רואות את עומס המטופלים שלהם גדל באלפי אחוזים", וציין שהמגמה החדשה הייתה "מטרידה". באפריל, מושל אלבמה קיי אייבי חתם על הצעת חוק שהפכה את זה לעבירה פלילית לספק טיפולים המאששים מגדר לקטינים, וביקש עונש מאסר של 10 שנים וקנס של 15,000 דולר לכל מי שמספק חוסמי גיל ההתבגרות, הורמונים או פרוצדורות כירורגיות לטרנסג'נדרים מתחת לגיל 19.

עם זאת, החקיקה הזו נחסמה חלקית חודש לאחר מכן על ידי שופט פדרלי, שדחה את טענתו של מנהיג הרפובליקנים של המדינה כי חוסמי גיל ההתבגרות הם "ניסיוניים", והתעקש שתרופות מעבר הן "טיפולים מבוססים היטב, מבוססי ראיות לדיספוריה מגדרית בקטינים".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE