הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החשוד שמכר אקדח למחבל מבית הכנסת בטקסס בדרך לעשור בכלא
הנרי מייקל וויליאמס בן ה-32 הודה בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום הפדרלי, ועל כן בקרוב ייקבע עונשו. הוא נעצר כשבועיים לאחר הפיגוע וסיפר שהמחבל טען בפניו כי בכוונתו להשתמש בכלי הנשק על מנת "לאיים על מישהו שחייב לי כסף"

תושב טקסס שנעצר בחשד שמכר אקדח למאליק פייסל אכרם, המחבל שהחזיק בני ערובה בבית כנסת בטקסס מוקדם יותר השנה, הסכים להודות בעבירה המיוחסת לו, כך על פי הודעת משרד המשפטים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כוחות משטרה באזור בית הכנסת, למחרת הפיגוע (צילום: Getty Images)

 

החשוד - הנרי מייקל וויליאמס בן ה-32 - הודה בהחזקת כלי נשק ע"י עבריין מורשע, וכעת הוא צפוי להישלח לעד עשור בבית הכלא הפדרלי.

כזכור, הפיגוע התרחש ביום שבת ה-15 בינואר, כאשר אכרם בן ה-44 הגיע לבית הכנסת "בית ישראל" בעיר קוליוויל, פרבר בצפון-מערב דאלאס, כשהוא חמוש באקדח. הוא החזיק 4 מתפללים יהודים כבני ערובה, לרבות את רב בית הכנסת, ודרש לשחרר את עפיה סאדיקי, אסירה בבית כלא פדרלי בצפון טקסס שהורשעה בהשתתפות בפיגוע נגד חיילים אמריקאים באפגניסטן.

אחד מבני הערובה שוחרר כעבור שעות ספורות, ולקראת שעות הערב שאר בני הערובה הצליחו לברוח מבית הכנסת. יחידת ה-FBI נכנסה למקום זמן קצר לאחר מכן, ואכרם נורה למוות.

ויליאמס הורשע בעבר בתקיפה באמצעות נשק קטלני בנסיבות מחמירות, כמו גם בהחזקת סמים, ועל כן נאסר עליו להחזיק בכלי נשק כלשהו. למרות זאת, יומיים בלבד לפני הפיגוע הוא מכר לאכרם את האקדח שבו השתמש כדי להטיל אימה על הבני ערובה.

 

המחבל מאליק פייסל אכרם (מימין) והנרי מייקל וויליאמס, שמכר לו את כלי הנשק (צילום: משרד התביעה הפדרלית / AP)

 

אכרם שילם 150 דולר כדי לרכוש את האקדח ביום חמישי ה-13 בינואר - כ-48 שעות לפני הפיגוע. יממה לאחר הפיגוע, וויליאמס סיפר לחוקרים שמכר כלי נשק לגבר עם מבטא בריטי, אך הוא לא מסר את שמו. ימים ספורים לאחר מכן חוקרי ה-FBI הציגו בפניו תמונה של אכרם, ו-וויליאמס הודה שהוא מכר לו את האקדח.

מכתב האישום עולה כי וויליאמס פגש את אכרם במגרש חנייה בדרום דאלאס, ובמהלך הפגישה האזרח הבריטי סיפר לו שהוא מתכוון להשתמש בכלי נשק כדי לאיים על מישהו שחייב לו כסף.

67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE