הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוף השבוע של הרביעי ביולי החל - ואיתו שיבושים קשים בשדות התעופה
אלפי טיסות עוכבו ומאות בוטלו רק ביום שישי, במגמה שנמשכת כבר סופי שבוע רבים והתחזקה במהלך השבוע האחרון, ומסמנת את שיעור שיבושים גבוה יותר מלפני תקופת המגפה

סוף השבוע של הרביעי ביולי נפתח, וחברות התעופה כבר החלו עם ביטולים ועיכובים מאסיביים ביום שישי, כאשר מיליוני אמריקאים צפויים לטייל ברחבי המדינה, ולא יודעים מה יעלה בגורל החופשה שהזמינו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

עד כה, יותר מ-7,100 טיסות לארצות הברית, מחוצה לה ובתוך המדינה עוכבו, ועוד 535 טיסות בוטלו, כך על פי אתר מעקב הטיסות FlightAware.

שינויי הזמנים הללו מגיעים בעוד שזרם של אנשים צפוי לצאת לכביש, כאשר איגוד הרכב האמריקאי (AAA) צופה ל-47.9 מיליון איש שייסעו ביום ימי שישי ליום שני, ולפחות 3.55 מיליון מהם צפויים להשתמש בתעופה אווירית.

מדובר באתגר של ממשל לחברות התעופה ולכל הגורמים הנלווים, כאשר כבר השנה שיעור ביטול הטיסות והעיכובים בחודש יוני היה גבוה יותר מזה שנרשם לפני מגפת הקורונה. 

השבוע, חברת דלתא נקטה בצעד יוצא דופן המאפשר לנוסעים להחליף טיסות בחינם ומבלי לשלם הבדל בתעריף, אם הם יכולים לטוס אחרי הסופ"ש העמוס של הרביעי ביולי, לכל תאריך עד ה-8 ביולי. 

חברת JetBlue הציעה בונוס נוכחות לדיילות באביב הקרוב, כדי להבטיח כוח אדם. חברת התעופה אמריקן אייליינס הציעה לטייסים שכר משולש כדי לקחת טיסות נוספות ביולי.

הביטולים והעיכובים צפויים, אם כי כולם מקווים שלא בהיקף גדול. רק במהלך השבוע האחרון, אלפי טיסות שובשו גם לאחר שהחברות קיצצו לפחות 15 אחוזים מהטיסות שתכננו במהלך חודשי השיא של הקיץ, יוני עד אוגוסט, כדי להפוך את שאר הטיסות לאמינות יותר. כך לפי מנכ"ל איירליינס לאמריקה, ניקולוס קאליו.

הם גם "האיצו תוכניות גיוס והדרכה חזקות בכל התחומים, והגדילו את השכר עבור תפקידים רבים", אמר קאליו, במכתב ששלח לשר התחבורה פיט בוטיג'ג'. 

ובכל זאת, חברות תעופה עיכבו יותר מ-5,700 טיסות רק ביום רביעי, וביום שלמחרת עוד 5,175. 

הסנאטור ברני סנדרס צייץ בתגובה לביטולים והעיכובים הנרחבים: "לעם האמריקאי נמאס חברות תעופה שקורעות אותן, מבטלות טיסות ברגע האחרון ומעכבות טיסות שעות על גבי שעות". הוא ביקש משר התחבורה "לקנוס את חברות התעופה ב-55,000 דולר לנסוע על כל ביטול טיסה, שהם ידעו מראש שלא ניתן לאייש אותה". 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE