הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אבעבועות הקופים בלוס אנג'לס: התפשטות נקשרה לשתי מסיבות גדולות במחוז
מנהלת בריאות הציבור של אל.איי אמרה כי המחלקה זיהתה 'העברה קהילתית' בגבולות המחוז, אשר קשורה לאירועים גדולים שהתרחשו לאחרונה, והוסיפה כי החולים מקבלים חיסונים

גורמים רשמיים במחוז לוס אנג'לס מדווחים על התפשטות מקומית של אבעבועות הקופים, כאשר הם מקשרים את המקרים האחרונים בקרב אנשים שהשתתפו באירועים גדולים במחוז. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

"היו כמה מקרים של מה שאנחנו מכנים 'העברה קהילתית'. כלומר, זה לא ממטיילים או מאנשים שנסעו למקום אחר ונדבקו באבעבועות הקוף במקום אחר. למעשה, הם חלו באבעבועות הקופים כאן, במחוז לוס אנג'לס, כי זה הועבר ממישהו חולה כאן, במחוז", אמרה מנהלת מחלקת בריאות הציבור של אל.איי, ברברה פרר.

בסך הכל, נכון ליום חמישי, היו 30 מקרים משוערים או מאושרים של אבעבועות הקופים במחוז לוס אנג'לס, ונכון לשבוע שעבר איש לא אושפז או מת כתוצאה מהמחלה. 

"רוב האנשים שאובחנו עם אבעבועות הקוף כאן במחוז, היו אנשים שהשתתפו בשתי מסיבות גדולות מאוד. אז פתחנו בהסברה ספציפית עבור המשתתפים באירועים האלה", אמרה פרר, וציינה כי מחלקת הבריאות של המחוז דוחפים אנשים שנחשפו לנגיף להתחסן נגדו, זאת על אף שבשלב זה אספקת החיסונים מוגבלת.

הנגיף עלול להיות מועבר באמצעות מגע מתמשך בין עור לעור עם מישהו נגוע. במקרים מסוימים בהתפרצות הנוכחית, בשלבים המוקדמים של המחלה, נמצאה פריחה סביב אזור איבר המין ופי הטבעת. זאת כאשר פקידי בריאות בארה"ב ובעולם, הבחינו כי מקרים רבים שדווחו היו בקרב גברים שמקיימים יחסי מין עם גברים.

אבל גורמים רשמיים מדגישים שוב ושוב, שכל אחד יכול לחלות או להעביר את אבעבועות הקוף, כולל בני משפחה וחברים, זאת אחר שהנגיף יכול להיות מועבר גם דרך מצעים או בגדים, או באמצעות נשיקות ונשימה מטווח קרוב.

מלבד לוס אנג'לס, הנגיף ממשיך להתפשט ברחבי קליפורניה, ארצות הברית בכלל וברמה הבינלאומית - אם כי יש לציין כי לא מדובר במגפה נרחבת כמו הקורונה. ביום רביעי האחרון, מחוז אורנג' דיווח על מקרה ראשון בגבולותיו, ובשבוע שעבר הכריזו על כך גם מחוזות ריברסייד וסנטה קלרה. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE