הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בן אנד ג'ריס יחזרו למכור גלידות ביהודה ושומרון, ודה-סנטיס משבח: "צעד בכיוון הנכון"
המושל הרפובליקני הדגיש כי המדינה תמשיך לשמור על הקשר החזק עם מדינת ישראל. אם זאת, פלורידה תיקח את הזמן בהחלטה אם להחזיר את ההשקעות שלה בחברת האם יוניליוור

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, שיבח את חברת 'יוניליוור' על החלטתה להכריח את חברת הבת שלה 'בן אנד ג'ריס' להפסיק את החרם על ישראל ולחזור למכור את הגלידות באזור יהודה ושומרון. עם זאת, מדינת הסאנשיין לא מבטיחה שתחזיר מיד את ההשקעות בחברה, אותן היא הפסיקה בשנה שעברה כתגובה לצעד. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ביום שלישי, חברת יוניליוור הודיעה על הסכם שיוביל לכך שאבי זינגר, היצרן והמפיץ הישראלי של מותג הגלידות, יוכל להמשיך למכור באופן עצמאי את גלידות בן אנד ג'ריס, בשם בעברית ובערבית. "אנו דוחים לחלוטין ומגנים באופן חד משמעי כל צורה של אפליה או חוסר סובלנות", נכתב בהודעה.

חברת הגלידות, אגב, כעסה על ההחלטה של חברת האם שלה, ואמרה שמכירות המוצר שלהן בשטחים הפלסטיניים הכבושים עדיין "לא עולים בקנה אחד עם הערכים שלה". היא גם הוסיפה כי כחלק מההסכם החדש, היא לא תרוויח ממכירות הגלידה בישראל. 

בתגובה, מושל פלורידה פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, שם כתב כי המהלך של יוניליוור הוא "צעד בכיוון הנכון", אך הוא נותר "מאוכזב שלקח להם שנה להתייצב נגד" תנועת החרם נגד ישראל, ה-BDS. 

"פלורידה תמשיך לשמור על קשר חזק עם מדינת ישראל", הוסיף דה-סנטיס בציוץ.

 

 

בשנה שעברה, כזכור, מועצת המנהלים של פלורידה, אשר מפקחת על קרן הפנסיה של המדינה והשקעות אחרות, הודיעה ליוניליוור שהיא הוכנסה לרשימת 'החברות שמחרימות את ישראל' - זאת לאחר שכאמור, בן אנד ג'ריס אמרה כי "למכור גלידות בשטח הפלסטיני הכבוש לא עולה בקנה אחד עם הערכים של החברה".

כאשר פלורידה החליטה להכניס את החברה לרשימה השחורה הזו, היו לה אחזקות של כ-139 מיליון דולר ביוניליוור ושאר חברות הבת שלה.  

ביום שישי, דוברת מועצת המנהלים של המדינה, אמילי אוגלסבי, אמרה כי "בשלב זה, לא נראה שמעמדה של יוניליוור כחלק מרשימת 'חברות שמחרימות את ישראל' ישתנה". עם זאת, היא הוסיפה: "ככל שנמשיך לסקור וללמוד על ההפתחות הזו, ננתח את זה בהקשר של ההנחיות הסטטוטוריות שלנו ונפעל בהתאם".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE