הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכזבה בקליפורניה: מופעי זיקוקים רבים בוטלו בדרום המדינה
חקירה של הרגע האחרון נפתחה נגד החברה אשר מספקת כבר שנים את הזיקוקים עבור מספר ערים בדרום המדינה, בחשד שפעלה במרמה והפרה הרבה חוקים ותקנות

מופעי זיקוקי דינור במסגרת חגיגות הרביעי ביולי בוטלו במספר ערים בדרום קליפורניה, זאת בעקבות חקירה שנערכת נגד החברה שנשכרה כדי לספק את הפירוטכניקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

הערים לנקסטר, פאלדייל, לה פואנטה ולינווד, הן בין אלה שנאלצו לבטל או לשנות את ההופעות המתוכננות שלהן, לאחר שמפקד הכבאות של מדינת קליפורניה פשט השבוע על המחסן של חברת Exposhows Inc במחוז קרן, בחשד לפעילות בלתי חוקית.

"החברה הזו התקשרה במרמה עם כמעט תריסר ערים ברחבי המדינה כדי לבצע מופעים של הרביעי ביולי… ועכשיו, למרבה הצער, ערים אלו מנסות למצוא חברות זיקוקים אחרות", אמר הצ'יף מייק ריצ'וויין, ממחלקת היערות וההגנה מפני שריפות בקליפורניה. 

ריצ'ווין אמר שהחברה הנחקרת הייתה ללא רישיון, כאשר ברשותה זיקוקים עם חותמות מזויפות של מחלקת כבאות האש של קליפורניה, כמו גם חומרי נפץ תוצרת בית. "אנחנו מאמינים שהם הפרו לפחות 15 חוקים ותקנות זיקוקים וחומרי נפץ שונים", אמר.

עיריית לה פואנטה מסרה כי מופע הזיקוקים אכן בוטל, אך היא מחליפה זאת ב"מופע אור לייזר פטריוטי". חבר מועצת העיר, דיוויד ארגודו, אמר: "זה מצער שאחרי שנתיים של קורונה לא יהיו לנו השנה מופע זיקוקים".

העיר לינווד גם הודיעה על מופע לייזר, "שכן מוכר הזיקוקים שלנו מזה מספר שנים איבד לאחרונה את הרישיון להפיק מופעים - ולכן אין מופע זיקוקים רשמי השנה".

הערים לנקסטר ופאלדייל, שמבצעות יחד את התצוגה השנתית שלהן, הודיעו תחילה כי הן מתאמצות מאוד למצוא מחליף ברגע האחרון, אך ביום שישי הן הודיעו כי "לא נותרה ברירה אלא לבטל. למרות שהאירוע לא יתקיים, אנחנו יודעים שהקהילה המדהימה שלנו עדיין תחגוג יחד ברוח".

דיוויד מק'ורמיק, דובר חברת הזיקוקים הנמצאת תחת חקירה, אמר כי החברה שלו היא "עסק קטן בבעלות משפחתית, המספק בידור בטוח לקהילות בקליפורניה במשך עשרות שנים". 

לדבריו, הזיקוקים שברשותם נרכשו כולם כחוק והם גאים ברקורד שלה של מופעים בטוחים. "עבורנו, נראה שזו תגובת יתר של משרד הכבאות של המדינה, ועד כה לא הוגשו כתבי אישום נגדנו כדי להגיב עליהם. חבל שמפקד הכבאות החליט בפתאומיות לעצור את הזיקוקים רגע לפני ששוחררו לאתרי התצוגה, ומנע מהקהילות לחוות חגיגה בטוחה ומשעשעת של הרביעי ביולי".

 

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE