הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארצות הברית שולחת מאות מיליוני דולרים נוספים לאוקראינה
חבילת הסיוע הנוכחית ששווייה 820 מיליון דולר, והיא תכלול כלי נשק מתקדמים, מביאה את הסכום הכולל שהפנטגון שלח לקייב לכמעט 7 מיליארד דולר

משרד ההגנה האמריקני הודיע ביום שישי על 820 מיליון דולר עבור סיוע ביטחוני נוסף לאוקראינה, כדי לסייע לה להביס את רוסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

הסיוע, שיכלול נשק ומזומנים, מביא את הסכום הכולל שנשלח מארצות הברית לאוקראינה לכ-6.9 מיליארד דולר מאז שרוסיה פלשה למדינה בסוף פברואר. הפנטגון ציין כי מאז שג'ו ביידן נכנס לתפקיד, קייב קיבלה כ-7.6 מיליארד דולר, ומאז שנת 2014 הועברו אליה 8.8 מיליארד דולר 

בסבב הסיוע החדש נכללות שתי מערכות טילי קרקע-אוויר מתקדמות, ארבעה מכ"מים נגד ארטילריה ועוד 150 אלף כדורי תחמושת ארטילרית בקוטר של 155 מ"מ. 

"אנחנו מתכוונים להמשיך לתמוך באוקראינה כל זמן שיידרש", אמר ביידן במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה ביום חמישי, בפסגת נאט"ו במדריד. 

מלבד ארצות הברית, בין המדינות הגדולות שתומכות ללא הרף באוקראינה - היא בריטניה. ביום רביעי המדינה הודיעה כי תתרום 1.2 מיליארד דולר נוספים של תמיכה צבאית למדינה שסועת המלחמה. הכספים הללו ישמשו, על פי הדיווחים, למערכות הגנה אוויריות, כלי טיס בלתי מאוישים וציוד לחיילים.

"הנשק, הציוד והאימונים של בריטניה משנים לחיוב את ההגנה של אוקראינה נגד המתקפה הזו", אמר ראש הממשלה בוריס ג'ונסון. "ואנו נמשיך לעמוד ביציבות מאחורי העם האוקראיני כדי להבטיח שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין נכשל".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE