הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכשול בירוקרטי נוסף הוסר: לוס אנג'לס צפויה לאסור על הקמת אוהלים להומלסים בקרבת בתי הספר
11 חברים במועצת העיר תמכו בהצעה, אולם התנגדותו של נציג בודד מנעה את אישור הצעת החוק כבר עתה, ועל כן תתקיים הצבעה נוספת לקראת סוף החודש. אם תאושר, האיסור יחול על כלל בתי הספר ברחבי העיר

עיריית לוס אנג'לס צפויה לאסור על הקמת אוהלים ע"י הומלסים בקרבת בתי ספר ומוסדות לימוד נוספים, וזאת לאחר שהצעת החוק זכתה לתמיכה משמעותית במועצת העיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

הצעת החוק עלתה להצבעה במועצת העיר ביום שישי האחרון וזכתה לתמיכתם של עשרה חברים, כאשר רק נציג בודד - מייק בונין - בחר להצביע נגד. בשל העובדה שהצעת החוק לא אושרה פה אחד, תידרש הצבעה נוספת בנושא אשר תתקיים רק כאשר המועצה תתכנס בשנית לאחר פגרת הקיץ - דבר שצפוי לקרות ב-27 ביולי.

ההצבעה התקיימה לאחר שבחודש שעבר ועדה מיוחדת של העירייה בחנה את הצעת החוק והמליצה לקדם אותה.

הצעת החוק, שבפועל נחשבת כתיקון לחוק העירוני הקיים, אוסרת על הקמת אוהלים במרחק של 500 רגל, או כ-150 מטר, מבתי ספר, גנים וכל מוסד לימודי אחר. 

כאמור, כבר עתה קיים חוק דומה, האסור על "חסימה באמצעות אוהל או כל מבנה זמני אחר" במידה שמדובר באזור ציבורי. כך לדוגמה, נאסר על הקמת אוהלים בקרבת ברז כיבוי אש (עד מטר), כניסה או יציאה ממבנה (עד 2 מטר), כניסה או יציאה של כביש גישה (עד 3.5 מטר) וכל מקום אחר שעלול לפגוע בגישה של נכים (למשל, חסימת מדרכה שלא תאפשר לאדם בכיסא גלגלים לעבור במקום).

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, החוק הקיים אוסר על הקמת אוהלים בקרבת בתי ספר ומוסדות נוספים (ספריות, פארקים וכדומה), אך רק כאשר מדובר באזור שסומן ע"י העירייה כ"תחת פיקוח". החוק החדש, לעומת זאת, יאפשר לעיר לאכוף את החוק בכל בתי הספר.

ג'ו בוסקאנו, חבר במועצת העיר, ניסה לקדם הצעת חוק דומה בשנה שעברה, אולם היא לא זכתה לתמיכה וכלל לא הועלתה להצבעה. מוקדם יותר השנה הצעת החוק זכתה לרוח גבית מצדו של מפקח החינוך החדש בלוס אנג'לס, אלברטו קרבליו.

"מורים והורים הביעו דאגה רבה בעקבות מאהלי ההומלסים ליד בתי הספר", אמר והוסיף, "ראיתי בתי ספר יסודיים שבהם יש תנאים שאף אחד מאיתנו לא מוכן לקבל. יש הומלסים רבים שסובלים ממצוקה נפשית, חלקם בכלל לא לובשים בגדים, וזורקים קללות לעבר הילדים שעושים את דרכם לבתי הספר".

למען הסר ספק, כאשר הצעת החוק תעלה להצבעה בשנית בסוף החודש, היא תהפוך לחוק אם רוב חברי המועצה יצביעו בעד (כלומר, התנגדותו של חבר בודד לא תמנע את כניסתו לתוקף).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE