הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות הבריאות בלוס אנג'לס מזהירות: 'עלולים להחזיר את חובת עטיית המסכות'
דווקא לאחר שנרשמה ירידה במספר המאושפזים בבתי החולים, במחלקת הבריאות מדווחים על עלייה מחודשת וחוששים שחובת המסכות תוחזר לקראת סוף החודש. "לצערי, אני חושבת שאנשים לא מקשיבים להמלצה שלנו בגלל שמדובר בהמלצה בלבד", הסבירה מנהלת המחלקה

מחלקת בריאות הציבור בלוס אנג'לס עלולות להורות שוב על חובת עטיית מסכות בחללים סגורים, וזאת על רקע העלייה במספר הנדבקים הזקוקים לאשפוז בבתי החולים השונים במחוז.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

ביום שלישי שעבר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור במחוז - ד"ר ברברה פרר - השתתפה בפגישה של מועצת המפקחים של המחוז ודווקא הצביעה על ירידה במספר המאושפזים, מ-7.3 איש על כל 100 אלף תושבים ל-6.6 על כל 100 אלף.

אלא שימים ספורים לאחר מכן, ד"ר פרר הזהירה שהנתון עלה באופן חד ועומד על 8.1 מאושפזים על כל 100 אלף תושבים.

בהתאם למדיניות המסכות החדשה, המחוז יחייב עטיית מסכות אם וכאשר מספר המאושפזים יעלה ליותר מ-10 על כל 100 אלף תושבים במשך שבועיים רצופים. לדבריה של ד"ר פרר, אם המגמה תימשך המחוז יגיע לנתון זה לקראת ה-19 ביולי.

עם זאת, חשוב להדגיש שמספר המאושפזים יורד ועולה במשך תקופה ארוכה, כך שלא ניתן לקבוע בוודאות שהמגמה הנוכחית תימשך.

 

ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור בלוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

 

במהלך הפגישה בשבוע שעבר, ד"ר פרר הדגישה שתושבים צריכים לעטות מסכות בחללים סגורים - לרבות מסעדות, סופרמרקטים וחנויות גדולות אחרות - כבר עתה, וזאת על רקע הווריאנטים החדשים שמתפשטים ברחבי המחוז.

"לצערי, אני חושבת שאנשים לא מקשיבים להמלצה שלנו בגלל שמדובר בהמלצה ולא בחובה. אנחנו יודעים לומר בוודאות שמסכות, בייחוד N95 ו-KN95, מונעות את התפשטות הנגיף", אמרה והוסיפה, "בסופו של דבר, חבישת מסכה אינה דבר כזה נורא, ואם יותר אנשים יעשו זאת נוכל למנוע מצב שבו נחייב את כולם לעטות מסכות בעסקים".

ד"ר פרר אף הפצירה בבעלי חברות גדולות ומפעלים לוודא שהעובדים חובשים מסכות ושומרים על ריחוק חברתי. כמו כן, היא הזכירה שתעשיית הסרטים והטלוויזיה כבר החזירה את חובת המסכות כאשר רף המאושפזים עלה ל-8 על כל 100 אלף תושבים.

בשל העובדה שמדובר בסוף שבוע של חג (יום העצמאות), הנתונים העדכניים ביותר שקיימים רלוונטיים ליום חמישי האחרון: במחוז ישנם 808 חולי קורונה המאושפזים בבתי החולים (עלייה לעומת 779 יום קודם לכן), מתוכם 74 מאושפזים בטיפול נמרץ (ירידה לעומת 77 יום קודם לכן).

ביום חמישי אף דווח על 5,763 מקרי קורונה חדשים, ובכך סך הנדבקים מאז פרוץ המגפה עומד על 3,118,053.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE