הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רכישת טוויטר מסיחה את דעתו של מאסק? ירידה חדה במסירת הרכבים של טסלה ברבעון השני
קצת יותר מרבע מיליון מכוניות חשמליות נמסרו ללקוחות במהלך הרבעון השני של שנת 2022, צניחה לעומת כ-310 אלף שנמסרו ע"י החברה של אילון מאסק ברבעון הראשון של השנה. הסיבה? סגירה ממושכת של מפעלי טסלה בשנחאי

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה במהלך סוף השבוע, ממנו עולה כי החברה מסרה יותר מרבע מיליון כלי רכב בין אפריל ליוני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

החברה שנמצאת בבעלותו של אילון מאסק הודיעה שיצרה 258,850 מכוניות חשמליות במהלך הרבעון השני של 2022, ו-254,695 כלי רכב נמסרו ללקוחות.

טסלה אינה מדווחת על נתוני המכירות שלה, כך שהדו"ח הרבעוני - ובפרט מספר המכוניות שנמסרו - הוא המדד המדויק ביותר. לשם השוואה, אנליסיטים בכירים ציפו שטסלה תדווח על 256,520 כלי רכב שנמסרו.

ככל הנראה, טסלה לא עמדה בציפיות בשל בעיות בשרשרת האספקה - בעיקר שבבים אלקטרוניים המיוצרים בסין.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מצד אחד, מדובר בירידה משמעותית בהשוואה לרבעון הראשון של השנה (ינואר עד מרץ 2022) שבו טסלה מסרה 310,048 מכוניות חשמליות חדשות. מאידך, נתוני הרבעון השני של השנה גבוהים באופן משמעותי בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, אז טסלה מסרה 201,250 מכוניות חשמליות (הפעם הראשונה שבה החברה חצתה את רף ה-200 אלף).

בדו"ח הוסבר כי אחד המפעלים החשובים של טסלה, בעיר שנחאי שבסין, נסגר לחלוטין או באופן חלקי במשך ארבעה שבועות (במהלך הרבעון השני) בשל הגבלות הקורונה שהוכרזו ע"י הרשויות במדינה.

במקביל, החברה משקיעה סכומי עתק בהקמת מפעל חדש בעיר אוסטין שבטקסס, תהליך שנגרר שנים ארוכות ופוגע בשורה התחתונה של ענקית המכוניות החשמליות.

אם לא די בכך, בשנים האחרונות יצרניות כלי הרכב השונות הציגו מכוניות חשמליות משלהן, דבר שגרם לטסלה לאבד מעט מנתח השוק. עם זאת, חשוב להבהיר שטסלה היא עדיין יצרנית המכוניות החשמליות המובילה, ובמידה שלא יהיו הגבלות חדשות בחודשים הקרובים, הרבעון השלישי צפוי להיות אחד החזקים בתולדותיה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE