הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות תקלה טכנית: כ-12 אלף טיסות מתוכננות של אמריקן איירליינס הן ללא טייסים
סוף השבוע של הרביעי ביולי בשיאו, ושגיאה במחשב גררה לחץ גדול מביטולי טיסות, שגם ככה ברמות גבוהות ביותר. החברה מסרהה כי היא טיפלה בתקלה, אך טרם ברור כיצד

אלפי טיסות של אמריקן איירליינס שנקבעו למהלך סוף השבוע של הרביעי ביולי הן ללא טייסים - ככל הנראה בגלל שגיאת מחשב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

התקלה אירעה במערכת של חברת התעופה, ולמעשה אפשרה לטייסים להפסיק טיסות לחודש יולי, כך דווח לראשונה ברשת ABC. כתוצאה מכך, כ-12,000 טיסות שנקבעו בכלל לא יוכלו להמריא. 

"אנחנו מודעים לבעיה הטכנית שלנו במערכת הזמן", נמסר מאמריקן איירליינס. "אנחנו מבינים שאלה כלים חשובים עבור הטייסים שלנו ואנו עובדים מהר ככל האפשר. אנחנו נספק עדכונים לאורך היום ככל שנלמד יותר".

בהצהרה שנמסרה על ידי החברה בשלב מאוחר יותר, היא הבטיחה שהבעיה במערכת נפתרה ושרוב הטיסות שנפגעו שוחזרו. החברה צפתה שלא תהיה "השפעה תפעולית כלשהי בגלל הנושא הזה", אם כי חברת התעופה לא פירטה מהם הצעדים שנקטה כדי לוודא שלא יהיו שיבושים.

לדברי עיתונאי ABC, שחשף את התקלה, אותה בעיה התרחשה בשנת 2017 והובילה לכך שאמריקן איירליינס הציעה שכר כפול לטייסים על מנת לפתור את הבעיה. אך כאמור, לא ברור כיצד החברה פתרה הפעם את הבעיה.

 

 

מחסור גדול בכוח אדם וסופות רעמים כבדות כבר גרמו לשיבושים רבים בתעשיית הנסיעות האוויריות לקראת סוף השבוע של הרביעי ביולי. ביום שישי, למשל, אמריקן איירליינס לבדה נאלצה לעכב כמעט 1,000 טיסות, כאשר הענף סבל בסך הכל 1,100 ביטולים וכמעט 11 אלף עיכובים. ביום שבת, בסביבות ה-3,000 טיסות בוטלו.

כתוצאה מהבעיות הרבות הפוגעות בתפקוד התעשייה, השיבושים שנרשמים הם עולים על הרמות של לפני המגפה. בעיות כוח אדם הן החמורות ביותר: "לא ניתן לאייש משרות מסוימות במהירות, וגם לא כשזה קריטי כמו טייסים", אמר ויליאם מקגי, עמית בכיר לתעופה בפרויקט החירות הכלכלית האמריקאית. "ואז, עכשיו יש לנו את המחסור הזה. פשוט אין סיכוי שזה יתוקן במהלך הקיץ הקרוב".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE