הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האבידות הקשות של רוסיה: 36 אלף חיילים נהרגו מתחילת המלחמה
צבא אוקראינה פרסם כי עשרות אלפי חיילים רוסים מתו מאז שפוטין הורה על הפלישה, וחשף רשימה ארוכה מאוד של ציוד צבאי שהוחרב, כמו כמעט 4,000 כלי רכב משוריינים או כ-200 מטוסים

צבא אוקראינה הכריז ביום שני כי רוסיה איבדה יותר מ-36,000 חיילים מאז שהנשיא ולדימיר פוטין הורה לפתוח במלחמה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרס בעיירה בוצ'ה, אוקראינה (צילום: AP)

 

מאז הפלישה ב-24 בפברואר, פקידים אוקראינים מפרסמים באופן קבוע עדכונים על מספר האבדות של צבא רוסיה - אשר לרוב מכחיש את המספרים. ביום שני, כאמור, קייב אמרה שעד כה נהרגו 36,200 אנשי צבא. 

כמו כן, לטענת האוקראינים, צבא רוסיה איבד גם 1,589 טנקים, 3,754 כלי רכב קרביים משוריינים, 804 מערכות ארטילריה, 246 משגרי רקטות, 105 מערכות הגנה אוויריות, 217 מטוסים, 658 מל"טים מבצעיים, 15 ספינות מלחמה, ו-187 הליקופטרים. 

כאמור, רוסיה נוטה שלא לחשוף את ההפסדים הצבאיים שלה, ואם כן המספרים שונים לחלוטין מאלו שמתפרסמים על ידי האוקראינים. הפעם האחרונה שמוסקבה הציגה לציבור נתונים היה ב–25 במרץ, אז נמסר כי 1,351 חיילים נהרגו ו-3,825 נפצעו. באפריל, ממשלת בריטניה טענה כי רוסיה איבדה כ-15,000 חיילים.

לגבי האבידות מהצד האוקראיני, סגן הנשיא מיכאילו פודוליאק אמר לרשת BBC כי בין 100 ל-200 חיילים אוקראינים נהרגים בלחימה מדי יום. 

רק ביום ראשון, כוחות הצבא הרוסי אילצו חיילים מהצד השני לסגת מלישיצ'נסק, עיר המפתח האחרונה שלמעשה נותנת לרוסים שליטה באזור להנסק. המושל של לוהנסק, סריי היידאי, אמר ביום שני לסוכנות ידיעות רויטרס כי הרוסים הגבירו את המתקפה כדי להשתלט על אזור דונייצק.

 

חיילים רוסים במריופול (צילום: AFP)

 

"מבחינה צבאית, זה רע לעזוב עמדות,אבל לא קרה שום דבר קריטי. אנחנו צריכים לנצח במלחמה, לא בקרב על ליסיצ'נסק", אמר. "זה כואב מאוד, אבל זה לא אומר שהפסדנו במלחמה".

הקרמלין חוזר ואומר כי אין בכוונתו לכבוש את אוקראינה, אלא רק מעוניין באזור ספציפיים בגבול. עם זאת, ראש המודיעין של משרד ההגנה האוקראיני, קירילו בודאנוב, אמר בראיון לאחרונה כי הוא מאמין שרוסיה תנסה להרוס את כל המדינה.

"ברצוני להדגיש כי אנחנו היינו הראשונים לומר מה יקרה, ואיך זה יקרה. אז אני יכול לומר לכם ללא עוררין, שהתוכניות של רוסיה הן השמדה מוחלטת של אוקראינה. השמדה מוחלטת", אמר.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE