הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר מציג: אלו הן הכלכלות הטובות והחלשות ביותר בין מדינות ארצות הברית
על פי כמעט 30 פרמטרים שונים, הכוללים בין היתר את שיעורי האבטלה ופוטנציאל החדשנות, חוקרים ערכו רשימה לפיה וושינגטון נמצאת בראש הכלכלות החזקות, ואילו לואיזיאנה בתחתית

האינפלציה בשיאה, מחירי הדלק גבוהים מתמיד והחשש ממיתון שיאט את צמיחת הכלכלה רק מתחזק. כאשר כל ארצות הברית חווה את המשבר הכלכלי, יש מדינות שמסתדרות יותר ויש כאלה שפחות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

מחקר שנערך לאחרונה על ידי WalletHub, דירג את מדינות ארה"ב לפי ביצועים כלכליים ובריאותיים. הניתוח השתמש בנתונים של הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה ושל מפקד האוכלוסין, כדי להעריך כל מדינה לפי 28 מדדים - כולל שיעור אבטלה, יצוא והיכולת לפתח חברות סטארטאפ. 

וושינגטון עומדת בראש רשימת הכלכלות החזקות במדינה, כמו גם במקום השלישי בפעילות כלכלית, במקום השביעי בבריאות כלכלית ובמקום השני בפוטנציאל החדשנות. יוטה וקליפורניה הגיעו מיד אחרי וושינגטון ברשימה הכוללת.

בתחתית הרשימה, נמצאות לואיזיאנה, אלסקה ווירג'יניה המערבית. לפניהן, במקום ה-12 נמצאת טקסס, ה-14 פלורידה ואחריה מישיגן. במקום ה-21 נמצאת ניו יורק, וה-32 אילינוי.

"למעשה, אין מגמה אזורית בולטת", כתבה אנליסטית WalletHub, ג'יל גונזלס. "שלוש המדינות המובילות בדירוג נמצאות במערב, אבל אחריהן אלו מדינות בחוף המזרחי - מסצ'וסטס וניו המפשייר".

לפי תוצאות המחקר, כלכלות משגשגות יותר נטו לאזן בין צמיחת התמ"ג לבין תשומת לב לעבודות, במיוחד במגזר הטכנולוגי. 

כלכלת ניו המפשייר, למשל, שדורגה במקום החמישי, בלטה ביכולת שלה להגדיל את התוצר תוך שמירה על שיעור אבטלה נמוך. לעומת זאת, מדינות אחרות כמו וושינגטון וקליפורניה, התדהרו בכלכלות חזקות על אף שיעורי האבטלה הגבוהים. 

גורם המפתח שהעלה את הדירוג הכולל של אותן מדינות הוא פוטנציאל החדשנות שלהן, שניתן למדוד לפי מספר פטנטים עצמאיים של ממציאים. "מדינות בעלות פוטנציאל חדשנות גבוה יותר יכולות למשוך יותר עובדים מיומנים ויזמים פוטנציאליים שיש להם השפעה חיובית על הכלכלה", אמרה גונזלס.

למרות המקום השלישי והמכובד שגרפה, קליפורניה דורגה במקום ה-31 בבריאות הכלכלית ועמדה בשיעורי האבטלה במקום השישי באפריל, עם 4.6 אחוזים. עם זאת, היא הצטיינה מאוד בפוטנציאל החדשנות, כאמור.

ניו יורק נמצאת במקום גרוע אף יותר, עם הדירוג האחרון בבריאות כלכלית ואבטלה גבוהה, בין היתר. כלכלות שמתקשות יותר כמו לואיזיאנה ואלסקה, עשויות להצטיין בייצוא לנפש, אבל הדירוג שלהן נבלם על ידי פגיעה בהכנסה החיצונית של משקי הבית וכמות חברות הסטרטאפ. 

פרופ' וינסטנט ג'לוסו מאוניברסיטת ג'רג' מייסון, שהשתתף במחקר, כתב ש"חירויות כלכליות" - כמו קיצוץ מסים ושחרור רגולציות, הן "ממזערות את הירידה הקשורה לזעזועים אקסוגניים כמו מגפה", ובמקביל מאיצים את ההתאוששות. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE