הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הידרדרות ביחסי ישראל-רוסיה: הקרמלין הורה לסוכנות היהודית להפסיק את פעילותה
מוסקבה חושדת כי הסוכנות, המסייעת ליהודים לעלות לארץ ישראל, אוספת מידע על אזרחים רוסים באופן בלתי חוקי. הארגון אישר כי קיבל מכתב מהממשלה, אך לטענתו קשור לנושאים אחרים

הקרמלין הורה לסוכנות היהודית להפסיק את כל הפעילות שלה בתוך המדינה, כאשר רוסיה טוענת שהארגון אוסף מידע על אזרחיה באופן בלתי חוקי. כך דווח ב'ג'רוזלם פוסט'. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הסוכנות היהודית אכן אישרה כי היא קיבלה בתחילת השבוע מכתב ממשרד המשפטים הוסי, אך לא מסרה פרטים נוספים לגבי תוכן הדברים. 

"הקשר עם הרשויות הרוסיות מתקיים באופן רציף, במטרה להמשיך את הפעילות שלנו בהתאם לכללים שנקבעו על ידי הגופים הרלוונטיים", מסרה הסוכנות לעיתון. כמו כן, היא הוסיפה שבמכתב שקיבלה צוינו "בעיקר נושאים מנהליים המצביעים על בעיות, ביקורות והשלכות משפטיות אפשריות". 

בתגובה שמסרה לאתר החדשות הרוסי RVC, הסוכנות הכחישה כי קיבלה הוראה מבכירי המדינה להקפיא את עבודתה: "לא היו בקשות להפסיק מיידית את הפעילות".

גורם דיפלומטי בכיר אמר ביום שלישי כי "רוסיה אומרת שהסוכנות היהודית אספה מידע על אזרחים רוסים באופן לא חוקי", והוסיף כי "אנחנו נדבר עם הסוכנות היהודית ונטפל בה בצורה מאורגנת. זה יטופל ברמת השגרירות". 

 

(צילום: Shutterstock)

 

הדיווחים מגיעים על רקע מתיחות גוברת בית מוסקבה לירושלים, על רקע תמיכתה של ישראל באוקראינה במלחמה במזרח אירופה שהחלה בסוף פברואר. 

הרב הראשי של מוסקבה, פנחס גולדשמיט, נמלט מרוסיה מאחר שהיה נתון תחת לחץ לתמוך במערכה הצבאית הרוסית באוקראינה - כך סיפרה כלתו בחודש שעבר. 

הרב גולדשמיט אמר ל'טיימס' הבריטי כי הומלץ לו שלא לחזור למוסקבה וכי הוא לא יכול ללכת רחוק יותר בגינוי פומבי של המלחמה, זאת כדי להבטיח את "הישרדותה" של הקהילה היהודית ברוסיה. 

מקורות בכירים בקהילה היהודית במדינה, הכוללת כ-500,000 בני אדם, טענו כי "הם חוששים שלא יוכלו לברוח מהמדינה", ו"הם חוששים לחייהם". 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE