הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חירות, כסף ופיצוי במקרה של מוות: זה מה שאסירים רוסים יקבלו אם יסכימו להצטרף למלחמה
פושעים אשר יסכימו להצעה של קבוצת וגנר, יידרשו להתנדב במשך חצי שנה בדונבאס, ולאחר מכן ישוחררו והרישום הפלילי יימחק. אם ימותו - המשפחה תקבל 5 מיליון רובל כפיצוי

אסירים רוסים הכלואים בסנט פטרסבורג קיבלו הצעה מהרשויות להשתחרר מבית הסוהר ולקבל כסף - אם יסכימו להצטרף למלחמה נגד אוקראינה. כך דווח בעיתון עצמאי מקומי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

על פי קרובי משפחה של אסירים המרצים את עונשם בשני בתי כלא שבעיר, קבוצת וגנר - הידועה לשמצה כארגון צבאי רוסי פרטי - מציעה לשלם 200 אלף רובל (3,446 דולר) וחנינה לכל אסיר אם יסכים להתנדב במשך שישה חודשים באזור דונבאס. 

הקבוצה גם מבטיחה לאסירים שאם הם יאבדו את חייהם במלחמה, הם יעניקו למשפחותיהם פיצוי של חמישה מיליון רובל, שזה 85,873 דולר.

תחילה, על פי הדיווח, נאמר לאסירים שרק מי ששירת בעבר או נלחם בקרב יוכל לקבל את ההצעה - אבל כמה שעות לאחר מכן הקבוצה אמרה כי כל מי שרוצה יכול להצטרף. עד כה, 40 איש נרשמו, כאשר נאמר לכולם שההערכה היא שכ-20 אחוזים מהם יחזרו בחיים.

קרוב משפחה של אסיר אמר לכלי החדשות כי האסירים התבקשו "להגן על המולדת".

"כל זה רק במילים, זה לא יירשם על הנייר בשום מקום. יחד עם זאת, כל המידע לא מועבר ישירות, אלא דרך מנהלי עבודה", אמר הקרוב משפחה.

בדיווח פורסם גם שיחה עם קרוב משפחה של אסיר אחר, שהסכים להישלח ולהילחם בדונבאס. לטענתו, האסיר נדהם מההבטחה שבעוד חצי שהוא יחזור לביתו ושהרישום הפלילי שלו יימחק. "בנוסך, החברה הזו תספק להם עבודה אחרי החצי שנה", נאמר.

קבוצת וגנר, כאמור, היא כוח צבא עלית שנקשר לנשיא ולדימיר פוטין. היא הוקמה בשנת 2014 במהלך המלחמה בדונבאס שבמזרח אוקראינה וסיפוח חצי האי קרים על ידי הצבא הרוסי.

על פי הרשויות האמריקאיות, הקבוצה ממומנת על ידי האוליגרך יבגני פריגוז'ין, איש עסקים עם קשר הדוק לפוטין. עם זאת, האוליגרך תמיד הכחיש כל קשר לקבוצת שכירי החרב. גם הקרמלין, אגב, מכחיש את קיום הקבוצה או כל מעורבות בה.

 

38% לא
62% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE