הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מועמד רפובליקני עוזב את המפלגה: "לא יכול לייצג אנשים שמאמינים שטראמפ הוא הנשיא שלהם"
ג'ואל גיאמברה שהתמודד לסנאט בניו יורק, תקף בחריפות את המפלגה ממנה פרש בטענה שהיא מאפשרת אירועי ירי המוניים, שלוקחת זכויות בחירה מנשים ומנסה לחסל את קהילת הלהט"ב

ג'ואל גיאמברה, מועמד רפובליקני לסנאט של מדינת ניו יורק, הכריז כי הוא מסיים את הקמפיין שלו לתפקיד ועוזב את המפלגה, בטענה שהוא לא יכול להמשיך לייצג קהל בוחרים שמאמין בנשיא לשעבר דונלד טראמפ ושתומכים בערכים שפוגעים בזכויות של נשים ולהט"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו ביום רביעי, גיאמברה ציין שורה של סיבות להחלטתו לעזוב את המפלגה, כולל עמדותיהם של הפרובליקנים כלפי איגוד הרובאים הלאומי (NRA), התמיכה בנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ו"הוגים קיצוניים שאינם מוכנים לקבל נקודות מבט שונות".

"אני לא יכול לעמוד מול מנהיגי המפלגה שמביעים את תמיכתם ב-NRA אחרי עוד ירי המוני, שמריעים על ההחלטה לקחת את זכות הבחירה של נשים, שמעודדים את חיסול זכויות קהילת הלהט"ב - ושעדיין מאמינים שדונלד טראמפ הוא הנשיא שלהם", כתב.

הוא הוסיף: "אני לא יכול להמשיך לייצג מפלגה שאני לא תומך בסדר העדיפויות שלה באופן אותנטי… ולעמוד לצד מנהיגי המפלגה שאני לא מכבד את האסטרטגיות שלהם".

בראיון שהעניק לאתר החדשות 'ניוזוויק', המועמד לשעבר אמר כי הוא לא מחפש לשלול מאף אחד את הזכות להחזיק בנשק חם, אך האשים את הרפובליקנים בסירובם "להשמיע קול ולעשות כל שינוי מול פשעי שנאה וירי המוני שהורגים את ילדינו".

לצד גינוי המפלגה הרפובליקנית, גיאמברה גם מתח ביקורת על הדמוקרטים באומרו ששני הצדדים "כל כך מקוטבים והם מודאגים יותר מלבד בקול רם, לגייס כסף ולעשות כותרות מאשר מכל דבר אחר". שני הצדדים, הוא אמר, זורקים מילים וטיעונים כדי "להתאים לנרטיבים שלהם".

בציוץ המשך, גיאמברה תקף את המועמד הרפובליקני לתפקיד מושל ניו יורק - לי זלדין. "כאדם החושב באופן עצמאי ותמיד דוחף נגד הסטטוס קוו, זה יהיה צבוע מצידי לרוץ בנובמבר עם המועמד הרפובליקני לתפקיד המושל, שאמר שהוא ישכור נציב בריאות שהוא פרו-חיים, ויבקש תמיכה מצד דונלד טראמפ".

 

70% לא
30% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE