הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הדמוקרטים זקוקים נואשות להילרי קלינטון"
סוקר ויועץ בכיר הגדיר את המפלגה הדמוקרטית כ"ספינה הטובעת לאט", בעוד דירוג האישור של ביידן נמוך וסגניתו כלל לא פופולרית. "רק היא יכולה למלא את הוואקום המנהיגותי שנוצר"

הסוקר והיועץ דאגלס שואן אמר שהילרי קלינטון צריכה להתמודד שוב לנשיאות ארצות הברית בשנת 2024, וכרגע היא אחת האפשרויות הטובות ביותר עבור המפלגה הדמוקרטית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

במאמר דעה עבור עיתון The Hill, שואן טען כי הסיכויים של המועמדים הפוטנציאליים הקיימים הם נמוכים.

"הנימוק הוא דירוג האישור הנמוך של הנשיא ביידן והספק לגבי היכולת שלו להתמודד שוב, חוסר הפופולריות של סגנית הנשיא קמלה האריס - והיעדר דמות דמוקרטית חזקה אחרת שתוביל את המפלגה ותמלא ואקום מנהיגותי, אותו רק קלינטון, עם הניסיון והידע הפוליטי, יכולה למלא", טען.

היועץ התייחס גם להחלטה של בית המשפט העליון לבטל את פסק דין 'רו נגד ווייד', שעשוי לסייע לתמיכה בקלינטון בשל המסירות רבת השנים שלה לזכויות נשים.

"ללא קשר לשיוך פוליטי או הדעה של קלינטון, המדינה מכירה אותה כפוליטיקאית מנוסה ואלופה בזכויות נשים", אמר ונימק: "מההצהרה באו"ם ב-1995 ש'זכויות נשים הם זכויות אדם' ועד להיותה האישה הראשונה שמועדת לנשיאות מטעם מפלגה גדולה, היא מציעה את סוג המנהיגות המדויק שהמפלגה הדמוקרטית זקוקה לו נואשות".

שואן תיאר את הדמוקרטים כיום כ"ספינה הטובעת לאט", ואמר שהמפלגה חייבת להכין את עצמה להפסיד בבחירות אמצע הקדנציה שייערכו בחודש נובמבר הקרוב. 

הוא ציין כי המצביעים הדמוקרטים נותנים אמון מועט בכך שביידן יוכל להוביל את המפלגה קדימה ב-2024: "רק 36 אחוזים מהדמוקרטים מאמינים שביידן נותן להם את הסיכוי הטוב ביותר לזכות בנשיאות".

על אף התמיכה של שואן, קלינטון דחתה כבר את הרעיון שהיא תתמודד שוב לנשיאות בבחירות הבאות. בחודש מרץ האחרון, היא נשאלה אם יהיה קרב חוזר בינה לבין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לו הפסידה ב-2016, והיא צחקה מהרעיון.

"לא, לא, אבל אני בהחלט הולכת להיות פעילה בתמיכה בנשים המתמודדות לתפקיד ובמועמדים אחרים שלדעתי צריכים להיבחר מחדש - נשים וגברים כאחד", ענתה אז.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE