הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"צביעות": מושל קליפורניה נהנה מחופשה במונטנה למרות איסור הנסיעות לשם מטעם המדינה בשל 'אפליה נגד להט"בים"
מושל קליפורניה גאווין ניוסום נאשם שוב (לאחר סקנדל המסעדה והמסכות) בצביעות לאחר שהחליט לנפוש עם אבטחה במימון המדינה, בחבל ארץ שעובדי מדינת קליפורניה מנועים מלערוך בה ביקורים רשמיים

המושל הדמוקרטי של קליפורניה נהנה השבוע מחופשה במונטנה - למרות שה-Big Sky Country היא אחת מ-20 מדינות שאליהן אוסרת הגולדן סטייט נסיעות רשמיות במימון המדינה בשל חוקים שנחשבים כ'מפלים' כלפי LGBTQ+.

משרדו של גאווין ניוסום הודיע ​​ב-1 ביולי כי המושל עזב את קליפורניה והעביר את השלטון באופן זמני לסגן-המושל אלני קונאלאקיס, אך לא אמר לאן נעלם המושל.

לאחר מכן, כתבת CalMatters, אמילי הובן, חשפה ביום שלישי בלילה שניוסום נסע למונטנה, שם גרים החותנים שלו וכי הוא צפוי לחזור לעבודה ב-11 ביולי.

בתגובה לסערה שעוררה שהמושל נסע למדינה זו, דוברו של ניוסום, אנתוני יורק, צייץ בטוויטר: "איסור הנסיעה חל כשנעשה שימוש בכספי מדינה. נסיעותיו של המושל לא משולמות על ידי המדינה. המחבר בין השניים מבצע קנטרנות עיתונאית. המושל נמצא בחופשה עם משפחתו. הוא יחזור בהמשך השבוע".

אך למרות הצהרתו של יורק, לא היה ברור אם ניוסום ומשפחתו היו מלווים באבטחה בביקורם - או כיצד שולם עבור האבטחה אם או לא מכספי מדינה.

במקביל מנהלת התקשורת של ניוסום, ארין מלון, חזרה והדגישה כי איסור הנסיעה חל רק על מקרים בהם ישנם "הוצאת כספי מדינה".

"הנסיעות של המושל לא משולמות על ידי המדינה", אמרה מלון. "חיבור בין השניים הוא חוסר אחריות ומרמז בצורה שקרית שיש משהו לא ראוי כאן. זהו טיול אישי לביקור משפחתו שחיה מחוץ למדינה", הוסיפה.

אך כמה רפובליקנים ושמרנים מיהרו להאשים את המושל בצביעות בנוגע לבחירת היעד. "הדמוקרטים אסרו על נסיעות למדינות אלה. שימו לב שמונטנה נמצאת ברשימה. כמו כן, ראוי לציין, גאווין ניוסום נופש כעת במונטנה", כתבה סנאטורית המדינה מליסה מלנדז. "נשאל אם קליפורניה משלמת על האבטחה שלו, הדובר יורק אומר שהמשרד לא מגיב על נושאי אבטחה'. אז התשובה היא כן", הוסיפה מלנדז בפוסט אחר.

"יהיה מצחיק כשהוא ינפוש במיאמי", צייץ הפרשן בן שפירו, בהתייחסו למסע הפרסום האחרון של ניוסום שקורא לתושבי פלורידה לעזוב את מדינת הסאנשיין ולעבור מערבה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מחיר הדלק במונטנה זול בכ-2.50 דולר לגאלון מאשר בקליפורניה. מצב חירום [עבור COVID19] בקליפורניה קיים כבר 2.5 שנים. מדהים שהוא מפרסם מודעות בפלורידה [ניוסום השיק קמפיין פרסום בפלורידה באחרונה] ונופש במדינת מונטנה האדומה בזמן שמשפחות בקליפורניה לא יכולות להרשות לעצמן לנסוע בזכותו ברכב", ביקרה גם חברת הוועדה הלאומית הרפובליקנית של קליפורניה, הרמיט דילון.

קליפורניה חוקקה בשנת 2016 הגבלות על נסיעות במימון המדינה תחת קודמו של ניוסום, ג'רי בראון. מונטנה נוספה לרשימת האיסורים ביוני בשנה שעברה, יחד עם ארקנסו, פלורידה, צפון דקוטה ומערב וירג'יניה. היה זה כשעל הפרק עמד חוק שחוקק המושל הרפובליקני של מונטנה, גרג ג'אנפורטה, שאסר על טרנסג'נדריות להשתתף בתחרויות ספורט בית ספריות.

"כאשר מדינות מפלות נגד LGBTQ+, החוק בקליפורניה מחייב את משרדנו לנקוט בפעולה", אמר אז התובע הכללי של המדינה, רוב בונטה.

"התוספות החדשות לרשימת איסורי הנסיעות במימון המדינה הן בדיוק זה... במקום להתמקד בפתרון בעיות אמיתיות, כמה פוליטיקאים חושבים שזה האינטרס שלהם לעשות דמוניזציה של צעירים טראנסים ולחסום טיפול מציל חיים".

גם אלבמה, איידהו, אינדיאנה, איווה, קנזס, קנטקי, מיסיסיפי, צפון קרוליינה, אוהיו, אוקלהומה, דרום קרוליינה, דרום דקוטה, טנסי, טקסס ויוטה נמצאות ברשימה.

קליפורניה אכן מאפשרת כמה פטורים, כולל נסיעות הנחוצות לאכיפת חוקי המדינה או כיבוד חוזים שנחתמו לפני שמדינות שונות נוספו לרשימה.

זו לא הפעם הראשונה שניוסום הואשם בצביעות במהלך כהונתו.

בקיץ שעבר נמתחה ביקורת על המושל לאחר שבנו נראה בלי מסיכה במהלך מחנה כדורסל למרות חוקי המדינה המחייבים את כולם - אפילו מחוסנים - לעטות כיסויי פנים ב"מסגרות נוער".

בסופו של דבר, ניוסום הוציא שניים מילדיו מהמחנה המדובר.

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE