הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לגרג אבוט נמאס: "נוקט בצעד חסר תקדים כי הנשיא מסרב לעשות את עבודתו"
בטענה שמדובר בפלישה לטקסס, המושל הרפובליקני העניק סמכות למשמר הלאומי של המדינה לעצור מהגרים ולגרשם בחזרה למקסיקו - על אף שרק הממשל הפדרלי מורשה לעשות זאת

המושל הרפובליקני של טקסס, גרג אבוט, הודיע על צו ביצוע שמאפשר למשמר הלאומי במדינתו ולמחלקת ביטחון הציבור של טקסס לעצור מהגרים שחוצים את הגבול באופן לא חוקי - ולהחזירם למקסיקו. זאת, במה שהוא מכנה "פעולה חסרת תקדים" הנדרשת משום ש"הנשיא ביידן מסרב לעשות את עבודתו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אבוט (צילום: Getty Images)

 

בהצהרה לעיתונות שפרסם ביום חמישי, אבוט אמר: "בעוד שהנשיא ביידן מסרב לעשות את עבודתו ולאכוף את חוקי ההגירה שנחקקו על ידי הקונגרס, מדינת טקסס שוב מתגברת ונוקטת פעולות חסרות תקדים כדי להגן על האמריקאים ולאבטח את הגבול הדרומי שלנו".

אכן מדובר בצעד חריג, שכן רק הממשל הפדרלי מורשה חוקית לאכוף את חוקי ההגירה. אך כהצדקה משפטית, המושל של מדינת הכוכב הבודד ציטט סעיף מהחוקה האמריקאית:

"ארצות הברית… תגן על כל מדינה מפני פלישה, ובכך תאלץ את מדינת טקסס לבנות חומת גבול, לפרוס כוחות צבאיים של המדינה ולהתקשר בהסכמים… של החוקה האמריקאית כדי להבטיח שמדינת טקסס תהדוף את ההגירה הבלתי חוקית שמממנת את הקרטלים".

עם זאת, אנליסטים משפטיים מאמינים שמדובר בפרשנות שגויה של החוקה והצעד של אבוט לא ישרוד את האתגר המשפטי הצפוי להגיע.

"כמו שאומרים בטקסס, הכלב הזה לא יצוד. הם מסתמכים על סעיף העוסק בפלישה, שמשמעותה פלישת חוץ ממשית בצורה של צבא או כוח מאורגן", אמר ג'ונתן טורלי לרשת 'פוקס ניוז'.

לפני כמה ימים ארבעה מחוזות בטקסס - יובלדי, קיני, גוליאד וטרל - הכריזו בגבולות שלהם מצב "פלישה", במטרה לדחוק במושל לעשות כמוהם וכן להעלות את המודעות ברחבי המדינה למשבר המחריף. 

"פולשים אלינו. העובדות האלה קיימות", אמר שופט מחוז קיני, טולי שהאן. "זה אמיתי. אנחנו רוצים שארצות הברית תדע שזה אמיתי. כי היא לא יודעת מה קורה כאן".

אתמול פורסם תיעוד מחרפן מאזור איגל פאס שבגזרת דל ריו, אשר מראה כ-500 מהגרים, ככל הנראהמ קובה וונצואלה, נכנסים אל תוך ארצות הברית ומועלים לאוטובוסים. לפי ציוץ של ביל מלוגין מ'פוקס ניוז', "רבים חייכו ונופפו לנו, והרימו אגודלים למעלה".




8% לא
92% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE