הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אלסקה היא שלנו!": שלטי חוצות נתלו ברוסיה - שעות אחרי הצעה שעלתה בקרמלין
השלטים, שנצפו בעיר בחבל סיביר, טוענים לבעלות על אלסקה - שטח שהיה שייך לרוסיה ונמכר לארצות הברית בשנת 1867. זאת, יממה לאחר שפוליטיקאי בכיר העלה את הרעיון כנקמה על הסנקציות

יממה לאחר שפוליטיקאי בכיר בקרמלין, שהוא גם בן בריתו של הנשיא ולדימיר פוטין, איים על ארצות הברית שמוסקבה יכולה לתבוע בעלות על אלסקה - נצפו שלטי חוצות ברוסיה המכריזים: "אלסקה היא שלנו!".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כתוב ברוסית: "אלסקה שלנו" (צילום: מתוך טוויטר)

 

שלטים גדולים עם הסיסמה נתלו ביום חמישי ברחבי העיר קרסנויארסק שבחבל סיביר, כך על פי דיווח בסוכנות הידיעות המקומית NGS24. יום קודם לכן, יו"ר הדומה הממלכתית, שזה הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, הציע כי רוסיה תוכל להחזיר אל בעלותה את אלסקה, זאת כנקמה על הסנקציות שהוטלו עליה בעקבות הפלישה לאוקראינה.

"ארצות הברית צריכה תמיד לזכור: יש חלק מהשטח שלה שהוא רוסיה - אלסקה", אמר ויאצ'סלב וולדין. "כאשר המחוקקים האמריקאים מנסים לנכס לעצמם את הנכסים שלנו בחו"ל, הם צריכים להיות מודעים לכך שגם לנו יש מה לתבוע בחזרה". כמו כן, פיוטר טולסטוי, סגנו של וולדין, הציע לערוך "משאל עם" לתושבי אלסקה לגבי הרעיון.

בעוד ששלטי החוצות הופיעו מיד אחרי דבריו, נראה כי הם לא הוצבו על ידי ממשלת רוסיה. תושב העיר, ולדימיר ולדימירוב, אמר כי יש שלטים "בכמה חלקים שונים של העיר", אך הוא מניח כי שלטי החוצות הוזמנו ונתלו על ידי "פטריוט כלשהו".

ואכן, דובר של חברה המייצרת נגררים, ונקראת "אסלקה", לקחה במהרה אחריות על שלטי החוצות שפוזרו. הוא הסביר כי מנהל החברה הוא "מאוד פטריוט" ו"החליט להראות שאנחנו בעד פטריוטיות" על ידי הצבת השלטים בעיר.

מושל אלסקה מייק דאנליבי צייץ בחשבונו בטוויטר כתבה על ההצעה שעלתה בקרמלין, וכתב: "לפוליטיקאים הרוסים המאמינים שהם יכולים להחזיר את אלסקה: בהצלחה".

 

 

על פי הערכות היסטוריות, הרוסים הגיעו לראשונה לאלסקה במאה ה-16 והחלו להתיישב שם. אך בשנת 1867 הפדרציה הרוסית מכרה את השטח לארצות הברית תמורת 7.2 מיליון דולר, שזה בערך 2 סנט לדונם.

כאמור, זוהי לא הפעם הראשונה שנושא הבעלות על אלסקה עולה. כשלושה שבועות לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה, חבר הפרלמנט הרוסי אולג מטביצ'ב טען כי ארצות הברית צריכה לפצות את המדינה.

"אנחנו צריכים לחשוב על פיצויים מהנזק שנגרם בעקבות הסנקציות והמלחמה עצמה, כי זה עולה כסף ואנחנו צריכים לקבל בחזרה", אמר מטביצ'ב, שהמשיך בקריאה "להחזיר את כל הנכסים הרוסיים - של האימפריה הרוסית, ברית המועצות ורוסיה הנוכחית, שנתפסו על ידי ארצות הברית וכדומה".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE