הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תבלין הקסם: סגולות הריפוי מאחורי החילבה
התבלין הייחודי הזה זוכה להערכה רבה כבר מאות שנים, זאת בזכות היתרונות הבריאותיים שהוא מביא עימו. אך הוא נפוץ בעיקר במטבח התימני. הגיע הזמן להכניס את התבלין המיוחד הזה לתפריט היומי שלכם, וכך תעשו זאת

חילבה נחשב לתבלין נפוץ בעיקר בקרב יוצאי תימן, אבל האמת שהגיע הזמן שכולנו נאמץ אותו כחלק מהתפריט השבועי שלנו. התבלין המיוחד הזה מכיל רכיבים מזינים וחיוניים שהופכים אותו לנוגד חמצון חזק ובעל סגולות בריאותיות רבות: הוא מאזן את רמות הכולסטרול בדם, שומר על הלב ואפילו מגביר את החשק המיני.   

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עוזר להוריד את הכולסטרול

חילבה יכול להוריד את רמות הכולסטרול בדם, מה שעשוי להפחית את הסיכון למחלות לב ולשבץ. תוספי חילבה מפחיתים משמעותית את רמות הכולסטרול הכללי, מורידים את הכולסטרול הרע וגורמים לרמות מוגברות של כולסטרול טוב. כמו כן, החילבה נמצא יעיל במיוחד עבור אנשים עם סוכרת, שלהם סיכוי גבוה פי שניים לפתח מחלת לב.

מפחית כאבי מחזור

נשים רבות מדווחות כי חילבה עוזר להפחית כאבי מחזור ויש לכך אישוש מדעי. מחקר משנת 2014 מצא שנשים שנטלו 900 מ"ג של אבקת זרעי חילבה בכל אחד משלושת הימים הראשונים של הווסת דיווחו על הפחתה משמעותית בכאבי המחזור. בנוסף, תוספי חילבה הפחיתו תסמינים אחרים אופייניים לימי המחזור כמו עייפות, כאב ראש, בחילות והקאות.

מעלה את רמות הטסטוסטרון אצל גברים

חילבה עשוי להעלות את רמות הטסטוסטרון אצל גברים, שבמקרים בהן הן נמוכות עלולות להוביל לעצבנות, ריכוז ירוד והעלאת הסיכון לשברים בעצמות. ככל שגברים מתבגרים, רמות הטסטוסטרון יורדות באחוז עד שניים מדי שנה, ולמעלה משליש מהגברים מעל גיל 45 יש רמות טסטוסטרון נמוכות מהרגיל.

חילבה מעלה את החשק המיני של נשים

התבלין מגביר את התשוקה המינית של נשים, רמות העוררות שלהן, מידת הלחות בנרתיק, ואף בסיפוק שלהן מסקס. לדברי מדענים החילבה מגביר את זרימת הדם לאיברי המין של הנשים, מגביר את רמות הטסטוסטרון, וכתוצאה מכך עולה החשק המיני.  

אז איך מכניסים חילבה לתפריט?

1. ליטול תוסף חילבה, שנמכר בכל חנויות הטבע. 

2. לשלב את החילבה בתפריט - כותשים את הצמח, מוסיפים מים ותבלינים כמו פלפל שחור, שום, לימון ומערבבים עד להקצפה, ואז משתמשים בזה כרוטב למאכלים שונים. 

3. להנביט את הצמח בגינה ולאכול את הנבטים.  



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE