הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אל הארץ המובטחת: מאות מהגרים חוצים את הנהר ממקסיקו אל טקסס | תיעוד
בקבוצה מאורגנת, שבראשה הולכים מבריחים המציגים את הדרך, "מאות על גבי מאות" מהגרים חצו את נהר ריו גראנדה ונכנסו אל ארצות הברית. "ממשל ביידן צריך להתעורר"

המספרים שוברי השיאים של מהגרים החוצים ממקסיקו לארצות הברית גבוהים מתמיד, אך צפייה בתיעודים מהגבול מוכיחים עד כמה המצב בדרום המדינה באמת עגום.

סרטון חדש שפורסם ברשתות החברתיות על ידי כתב רשת 'פוקס ניוז', ביל מלוגין, מראה מאות מהגרים שחוצים באופן לא חוקי את נהר ריו גראנדה, כאשר חלקם מחזיקים בילדים קטנים ואחרים בחפצים, כל הדרך אל החוף במעבר איגל פאס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום מתוך תיעוד של רשת 'פוקס ניוז')

 

"שורת האנשים נמצאים כל כך רחוק בתוך העצים, שקשה לספור אותם", כתב מלוגין לצד התיעוד. "מאות על גבי מאות". לדבריו של העיתונאי, מבריחים, הידועים בכיוניים "זאבי ערבות", הובילו את המהגרים במים אל מעבר לגבול.

בציוץ שפרסם לאחר מכן, מלוגין חשף כי כאשר קבוצת המהגרים נכנסה למים, לא היו במקום סוכני משמר הגבול, "רק רכב שטח צבאי אחד של המשמר הלאומי של טקסס".

לאחר שהקבוצה הגדולה הראשונה חצתה בהצלחה את הנהר, נראים שני מבריחים חוצים בחזרה למקסיקו. זמן צר לאחר מכן, קבוצה נוספת, קטנה יותר, עושה את אותה הדרך אל ארצות הברית. "הם שוב מובלים על ידי קרטל מבריחים", כתב מלוגין.

 

 

עם פרסום התיעוד המטריד, מחוקקים בטקסס תקפו את ממשל ביידן וקראו לבית הלבן לפעול בדחיפות נגד משבר הגבול. "זו אחת הקבוצות הגדולות ביותר שראינו אי פעם בגבול הדרומי שלנו. הגיע הזמן שהממשל הזה יעבוד עם הקונגרס כדי למנוע תמריצים להגירה ההמונית המסוכנת הזו", ציץ הנציג הרפובליקני מטקסס, טוני גונזלס.

טד קרוז כתב: "מה שהעם האמריקאי רואה: גבולות פתוחים ללא חוקים. מה שפוליטיקאים דמוקרטים ציניים רואים: מצביעים דמוקרטים פוטנציאליים".

"ממשל ביידן צריך להתעורר ולהפסיק להתעלם מהמצב המאוד אמיתי ומסוכן הזה בגבול הדרומי שלנו", כפרסם הנציג רנדי ובר (טקסס).

סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית טרם פרסמה את הנתונים של חודש יוני בדבר מספר המפגשים בין הכוחות למהגרים, אך דיווחה כי בחודש מאי המספר שבר שיאים והגיע ל-239,46 היתקלויות.

ביום שלישי האחרון, ה'וושינגטון אקסמינר' דיווח כי באיגל פאס לבדו, סוכנים עוצרים מדי יום בין אלף ל-2,000 מהגרים.

התיעוד האחרון הוא אחד מני רבים שפורסמו לאחרונה והבהירו את הבעיה הקשה בפניה עומדת ארצות הברית. לפני כשבוע, פורסם תיעוד מרחפן מעל מעבר איגל פאס בגזרת דל ריו, כאשר כמעט 500 מהגרים שחצו ממקסיקו עומדים בשורה, מחכים לעלות על אוטובוסים. "רבים חייכו ונופפו לנו, והרימו אגודלים למעלה", דיווח אז מלוגין.

בסוף החודש שעבר, פורסם תיעוד מאותו האזור, שגם אז נראו מאות מהגרים מתהלכים בצד הכביש.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE