הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם פולנסקי ישוב לאמריקה? לאחר 45 שנה תיק האונס של הגאון ההוליוודי וניצול השואה ייפתח
בתוך התיק נמצאים תמלילים שמעידים כי השופט במקרה של פולנסקי ביקש לשטות בבמאי לאחר שזה הודה שהתנהל בצורה לא נאותה עם השחקנית בת ה-13 סמנת'ה גיימר. גיימר מצידה ביקשה מזמן לזכות את פולנסקי בטענה כי "בית המשפט לא התנהל באופן ישר עימו"

בית משפט לערעורים בקליפורניה הורה ביום רביעי לבטל את חסימת מסמכי התיק הפלילי נגד הבמאי הנודע רומן פולנסקי, שנמלט מאז שהודה באשמה כי קיים יחסי מין עם נערה בת 13 לפני עשרות שנים.

בית המשפט קיבל את עמדת התובע המחוזי והורה על ביטול הסיווג של תמלילי ההצהרה המותנית של איש המפתח בפרשה - התובע המקורי בתיק רוג'ר גונסון, שכיהן כתובע מחוז לוס אנג'לס בתקופת המשפט.

הודעה מיידית לגבי מועד פרסום המסמכים, עם זאת, טרם נמסרה .

הרלנד בראון, עורך דינו של פולנסקי, אמר ללוס אנג'לס טיימס שהלקוח שלו "מתרגש" מהצו של בית המשפט המחוזי השני לערעורים - שאמור להראות כי השופטים או התביעה למעשה 'עבדו על פולנסקי' לאחר שמסר את התצהיר שלו.

פולנסקי, בן ה-88, שזכה באוסקר לבמאי הטוב ביותר על "הפסנתרן" ב-2003, נמלט לאחר שהודה ב-1977 באשמה של קיום מין לא חוקי עם קטינה.

הוא ברח מארצות הברית לצרפת ערב הקראת גזר הדין בשנה שלאחר מכן (1978).

צרפת, שוויץ ופולין דחו את ההצעות להסגיר את ניצול השואה יליד פולין בחזרה לארצות הברית, ומאז הוא ממשיך לחיות באירופה, שם הוא זוכה לשבחים ועובד עם שחקנים גדולים.

עם זאת, האקדמיה לאמנויות ומדעי הקולנוע של ארה"ב גירשה אותו מחברותה ב-2018 - ככל הנראה תוצר של גל ה-Metoo, משום שעד אותה נקודה הוליווד המשיכה לחבק את פולנסקי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במשפט של ​​פולנסקי, העידה הקורבן כי במהלך צילום בביתו של ג'ק ניקולסון במרץ 1977, כשהשחקן לא היה בבית, פולנסקי נתן לה שמפניה ותרופת הרגעה, ואז אילץ אותה לקיים יחסי מין למרות התנגדותה.

הילדה אמרה שהיא לא נלחמה בו כי היא פחדה ממנו אבל אמה התקשרה אחר כך למשטרה. עם זאת, בראיון ל-CNN ב-2010, הקורבן, סמנתה גיימר, אמרה שלדעתה השופט בתיק של פולנסקי לא היה כנה עם פולינסקי, ובשנת 2017, גיימר אף הופיעה באולם בית המשפט בלוס אנג'לס וביקשה מהשופט לסיים את התיק, וכינתה זאת "עונש של 40 שנה" שהוטל גם עליה וגם על הבמאי.

הבקשה נדחתה.

פולנסקי טען זה מכבר כי זו הייתה התנהגות פסולה ברמה השיפוטית כלפיו.

פולנסקי טען כי תמלילי התובע יראו כי שופט בית המשפט העליון של מחוז לוס אנג'לס, לורנס ריטנבנד, התכוון שלאחר שיודה באשמה, פולנסקי ירצה פחות מ-90 יום בכלא המדינה.

והבמאי אכן שוחרר לאחר 42 ימים בלבד, אך השופט קבע מאוחר יותר 48 ימים נוספים מה שגרם לפולנסקי להימלט.

עורכי הדין של פולנסקי חיפשו זה מכבר את חשיפת עדות של התובע שסגר את העיסקה עם פולנסקי, מה שהם האמינו שיוכל לסייע לו.

גיימר, ביקשה לבטל את סיווג התמליל ובמכתב ששלחה בחודש שעבר, היא דחקה במשרד התובע לבחון מחדש את המקרה.

המשרד התנגד לפרסום החומר במשך שנים, אך ביטל את התנגדותו מוקדם יותר השבוע, בטענה שהוא נענה לרצונה של גיימר.

"לבסוף, לאחר עשרות שנים של המתנה, הקורבן קיבלה את בקשתה וקולה נשמע", מסרו ממשרד התובע המחוזי ביום רביעי.

"אנו שמחים שבית המשפט לערעורים הסכים עם הקורבן לגבי הצורך בשקיפות", אמר התובע המחוזי הנוכחי ג'ורג' גאסקון בהצהרה.

"אנחנו מקווים שזה נותן לה מידה קטנה של ביטחון שבסופו של דבר, היא יכולה לקבל מידה מסוימת של סגירה בהתדיינות זו בת עשרות השנים".

על פי הודעת משרד התובע, גיימר קיבלה הודעה על ההחלטה והיתה אסירת תודה, וקבעה: "אף פעם לא מאוחר מדי לעשות את הדבר הנכון".

70% לא
30% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE