הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אלו הם המועמדים הפוטנציאליים לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית
ברשימה של ה'וושינגטון פוסט', אשר מתפרסמת אחת לכמה חודשים, ניתן לראות שינויים מעניינים כמו הזינוק של מושל קליפורניה וכניסתה של מושלת מישיגן היישר למקום השמיני

עיתון ה'וושינגטון פוסט' פרסם רשימה של פוליטיקאים דמוקרטים עם פוטנציאל להיות מועמדים לנשיאות ארצות הברית, כאשר הרשימה כוללת את הסנאטור העצמאי ברני סנדרס, וגם מושל קליפורניה גווין ניוסום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

שר התחבורה פיט בוטיג'ג' נמצא גם הוא ברשימה של ה'פוסט', והגיע למקום השני ובכך עקף את סגנית הנשיא המכהנת, קמלה האריס, שהוצבה במקום השלישי, ובמקום הראשון נמצא הנשיא ג'ו ביידן.

הסנאטוריות אליזבת וורן ממסצ'וסטס ואיימי קלבוקאר ממינסוטה הגיעו למקום ה-5 וה-4, בהתאמה.

אחריהן נמצא הסנאטור העצמאי ברני סנדרס, האהוד על דמוקרטים רבים אך ספק אם אכן יתמודד עקב גילו המופלג, 80. במקום השביעי הוצב המושל הדמוקרטי של קליפורניה, גווין ניוסום, שזינק שני מקומות לעומת הסקר הקודם שנערך.

שם חדש שנכנס לרשימה של ה'וושינגטון פוסט' הוא מושלת מישיגן, גרטשן ויטמר, שהוצבה במקום השמיני.

מושל קרוליינה הצפונית, רוי קופר, נדחק לסוף הרשימה כאשר הגיע למקום ה-9, לעומת הסקר הקודם בו תפס את המקום השישי.

 

רוי קופר (צילום: Getty Images)

 

במקום העשירי, נמצאת הנציגה הפרוגרסיבית מניו יורק, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, אם כי רבים מאמינים כי בשל גילה הצעיר היא תיקח זמן עד שתגיד את מועמדותה לנשיאות.

בדירוג קודם שנעשה בדצמבר 2021, אז הנשיא ביידן לא נכנס אליו בגלל שבזמנו היו השערות כי הוא יהיה נשיא לכהונה אחת, ובגלל שסקרים הראו כי מצביעים דמוקרטיים מעדיפים "מישהו שלא נקרא ביידן בקלפי ב-2024".

עם זאת, הדוח של הוושינגטון פוסט ציין כי הדרך היחידה שבה ביידן בן ה-79 יניע את הדמוקרטים – יהיה אם דונלד טראמפ או רפובליקני אחר שנוי במחלוקת, יהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות.

לפני מספר ימים, כזכור, טראמפ אמר כי הוא קיבל החלטה אם יתמודד עבור כהונה שנייה לבית הלבן בבחירות 2024, ועכשיו השאלה האמיתית היא מתי להודיע על כך – לפני בחירות אמצע הקנדציה בנובמבר או אחרי.

זאת כאשר ברקע, מושל פלורידה רון דה-סנטיס צובר יותר ויותר אהדה בקרב המצביעים הרפובליקנים, ואמנם הוא הדגיש לא פעם כי הוא מתמקד רק בבחירות במדינתו, אולי הסקרים ישנו את דעתו.

מהצד השני נמצא מושל קליפורניה גווין ניוסום, שמומחים רבים מעריכים כי הוא מסתכל לכיוון התפקיד העליון בבית הלבן, כאשר החל לפעול בצורה פופוליסטית לאומית יותר, מחוץ לגבולות מדינתו. עם זאת, לא ברור אם הוא חושב על הבחירות בעוד שנתיים או אלה שיתקיימו ב-2028.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE