הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוצר הזדקנות, משפר את הזיכרון, ועוזר לרדת במשקל: הגיע הזמן להכניס לתפריט שלכם פטריות, והרבה מהן
הפטריות מעסיקות מדענים וחוקרים כבר עשרות שנים, ובצדק, מדובר על פלא של ממש, המביא עימו לא מעט יתרונות בריאותיים שלגמרי יניעו אתכם להכניס מגוון רחב של פטריות מאכל לתזונה השבועים שלכם

אין ספק כי בכמה שנים האחרונות הפטריות הפכו לכוכבות של ממש, כאשר היום ניתן למצוא בסופרים סוגים שונים המתאימים למאכלים מגוונים ורבים, למשל השמפיניון המוכרות, אך גם שיטאקי, מלך היער, פורטובלו, אנוקי, ועוד ועוד.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפטריות מככבות גם בתור תוספי תזונה לשיפור האנרגיה, העיכול, הריכוז, המראה וגם לטיפול במחלות שונות. למעשה, ברפואה המסורתית פטריות כבר מככבות שנים ארוכות, וביפן ובסין אף משתמשים בהן כחלק אינטגרלי מהטיפול הרפואי שניתן לחולים בבתי החולים. 

הנה כמה מהיתרונות האדירים שהעלו מחקרים מהשנים האחרונות: 

אנטי אייג'ינג: 

פטריית הקורדיספס נחשבת לפטריית המרפא היקרה ביותר זאת בזכות נדירותה והקושי באיסוף שלה בטבע. היא ידועה כתורמת לאנטי אייג'ינג, לשיפור ביצועים ספורטיביים, להעלאת הליבידו והאנרגיה ועוד.

כמו כן, היא ידועה בפעילות נוגדת חמצון ובתרומתה להפחתת סטרס, דיכאון וחרדה. ואם כל זה לא מספיק, היא גם נחשבת כתורמת לשמירה על גמישות העור והפחתת קמטים.  

עיכוב תהליכי הזדקנות

פטריות לבנות מכילות שני נוגדי חמצון התורמים להאטת הליכי ההזדקנות, וכששניהם מופיעים יחד הפעילות נוגדת החמצון שלהם מועצמת. את הריכוז הגבוה ביותר של שתי התרכובות ניתן למצוא בפטריות פורצ'יני.

שיפור הזיכרון

פטריות יכולות לעכב ירידה קוגניטיבית בעיקר בקרב מבוגרים, כאשר ההמלצה היא לאכול בכל יום חמש פטריות בינוניות על מנת להגיע להשפעה מיטבית. כמו כן, נצפה בקרב מבוגרים אשר לקחו תוסף תזונה מבוסס פטריות שיפור מהותי בתפקודים קוגניטיביים זאת בזכות יכולתה של הפטרייה לעורר ייצור של גורם גדילה עצבי במוח האחראי על ההגנה וההתחדשות של תאי עצב במוח.  

הקלה במצבי דיכאון 

מחקר שנערך בקרב 25 אלף אנשים אשר סבלו מדיכאון, מצא כי אכילה יומיומית של פטריות תורמת להפחתת תסמיני דיכאון וחרדה, ככל הנראה בזכות נוגד החמצון הקיים בהן.  

שיפור ברמות הסוכר בדם 

נמצא כי פטריות תורמות לאיזון רמות הסוכר בדם, כאשר כל שנדרש הוא לצרוך חמש פטריות ביום, מסוג שמפיניון. אכילה זו מובילה לייצור מופחת של גלוקוז בכבד ולשיפור ברגישות לגלוקוז ותרמה להתרבות של חיידק בשם פרבוטלה, המייצר שתי חומצות שומן קצרות שרשרת שמשפרות את יכולת הגוף לווסת את רמת הסוכר בדם.

שיפור התפקוד הלבבי 

פטריות בעלות יכולת להוריד רמות הכולסטרול בזכות החומר הפעיל הקיים בהן. אחת מהפטריות שהוכחה יעילה במיוחד היא פטריית היער שהיא השנייה הנפוצה ביותר בעולם והיא זמינה וקלה מאוד לגידול. מחקרים מצאו כי פטריה זו מסייעת להפחתת כולסטרול רע ולאיזון לחץ הדם, ובכך תורמות להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

לרדת במשקל

שילוב פטריות בתפריט עשוי לסייע בהפחתה במשקל. למעשה, הן מעניקות תחושת שובע לאורך זמן רב יותר בהשוואה לבשר רזה, ובעקבות זאת הצורך לאכול הרבה, או בעיקר פחמימות סוכרים פוחת משמעותית.   

שיפור מערכת החיסון

פטריות יודעות כיצד לשפר את פעילות מערכת החיסון בעקבות העובדה שהן מעוררות את מערכת החיסון זאת בשל פלישת חיידקים טובים לגוף לצד אינטראקציה עם חלבונים המסוגלים לזהות מולקולות ולעורר תגובה חיסונית נגד פולשים.

4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE