הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסביב לעולם - 6 סודות ההצלחה על פי ג'בר חביש
המנטור הבינלאומי המצליח ג'בר חביש ויזם הייטק מבטיח כבר שש שנים אורח קבוע בלוס אנג'לס ובכלל בארה"ב אליה הוא מגיע לייעץ לאנשים העוסקים בתחומים שונים מעסקים ועד בידור בהוליווד, איך להצליח בחיים ולהיות פשוט מאושרים • בראיון אישי מרגש הוא מספר על הסודות להצלחה ועל הדרך האישית שעשה מהכפר כבן למשפחה קשת יום לבמות הגדולות והאנשים הנחשבים בעולם

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תקופת הקורונה כשאנשים היו ספונים בבתיהם ובקושי עלו על טיסות, המנטור ג'בר חביש המשיך לחרוש את העולם. טס למצרים, דובאי, ריו דה ז'נרו, ארה"ב ועוד בהזמנת אנשים שלא היו מוכנים לוותר על פגישה אתו, ככה- פנים אל פנים באופן אישי ולא מעבר למסך המחשב.
חביש, שעשה לעצמו שם בינלאומי כמנטור של סלבריטאים ואנשי עסקים נמצא עכשיו כאן בלוס אנג'לס ויומן הפגישות שלו מלא. בין פגישה אחת לשניה, בשעת ערב מאוחרת, הצלחתי לתפוס אותו לשיחה מרתקת על הסוד להצלחה או ליתר דיוק- האלמנטים להצלחה ותוך כדי גיליתי סיפור חיים מרתק ויוצא דופן, אבל על כך עוד בהמשך.
במשך עשרים השנה האחרונות הספיק ג'אבר לייעץ לאנשי עסקים מצליחים מאוד מכל העולם וסייע להם לייעל, לשפר ולהשיג מטרות שונות, בין אם בתחום העסקים או תחומים אחרים בחיים כמשפחה, ילדים או השפעה בחברה.

נפגשת עם הרבה מאוד אנשי עסקים מולטימיליונרים, ערבים, ישראלים, אמריקאים, יש משהו שמשותף לכל אלו?
"חד משמעית כן, בני האדם בנויים מרבדים די זהים, זוגיות, פרנסה, מימוש עצמי, חיי חברה, זה מאוד דומה. אנשים מאותגרים באותם אתגרים ובסופו של דבר, אלו 7-8 אתגרים המשותפים לכולם".

כשמדברים על הצלחה, עד כמה למזל יש משקל בה?
"בחיים האלה המזל הוא עניין של מיגנוט, הוא קיים, אבל אנו צריכים עשייה כדי למגנט אותו. זוהי מתנת הבורא והוא והיקום נותנים את המזל למי שמגיע לו. מה זה אומר בדיוק? אתן לך דוגמא, בחורה לא יכולה לשבת בבית ולחכות שאביר חלומותיה ידפוק לה בדלת, או איש עסקים לא יכול לעבוד יום כן ויום לא ולצפות שההצלחה תדפוק לו בדלת.
זהו הכלל, נכון שיש יוצאים מן הכלל אבל זה אחד לעשר מיליון שישבו בבית ולא יעשו כלום ויצליחו. יכול להיות שהבחורה שנראית הכי פחות טוב שלא עשתה שום מאמץ להכיר מישהו ויום אחד חברו של אחיה יגיע לבקר, התאהב בה ויתחתן איתה. אבל גם לזה אני לא קורה מזל אלא צירוף מקרים.
בורא עולם נותן מתנות למי שמגיע לו מתנות. יש מודל איך להצליח בחיים ועל מנת להיות 'ווינר' יש יסודות שחייבים למלא ומספיק שאחד מהם לא קיים, לא תהיה 'ווינר', תהיה קרוב אבל לא מספיק".

מה הם היסודות האלו?
"אלו שישה יסודות של מודל שפיתחתי. ההצלחה היא נוסחה שאני חושב שאפשר לפצח אותה. אני לא מתיימר לומר שפיצחתי נוסחאות ובאתי להציל את העולם, אבל הגעתי לתובנות שיכולות לפקס אנשים בדרך להצלחה.
היסוד או האלמנט הראשון שאדם צריך על מנת להגיע להצלחה בחיים הוא ייעוד. כל אדם בעולם יועד לעשות תפקיד מסויים. לא סתם הגענו לעולם הזה וללכת. מכיוון שאנו אורחים בעולם הזה, אז כל בן אדם שהגיע לכאן, בורא עולם צייד אותה בצידה, נגע בו וחנן אותו בכישרון, אם זה כישרון דיבור, ריצה, אמנות, אפייה, מתמטיקה. גם לחיות יש כישרונות משלהן.
כשבוחרים מקצוע, אדם חייב להיות מוכשר במה שהוא רוצה לעשות. אם אתה רוצה להיות שחקן כדורגל גדול אתה צריך שיהיה לך הכישרון לכך. זהו יסוד מאוד בסיסי. לפעמים כשרונות גם מתגלים על הדרך. אם אתה לא מוכשר, חסר לך אלמנט אחד. אני מאחל לכל בן אדם לעשות משהו שהוא מוכשר בו".

הבעיה היא שיש הרבה אנשים שחושבים שהם מוכשרים אבל הם לא וסתם מבזבזים את זמנם
"נכון, אז כשנדבר על האלמנט השישי במודל, אתייחס למה שאת אומרת, עד כמה אתה מוכשר באמת. אדם מוכשר זוכה להתלהבות, הוא לא צריך להגיד: אני מוכשר, תראו אותי".

מה האלמנט השני?
"אהבה. כדי להיות 'ווינר', להצליח, אתה חייב לאהוב את מה שאתה עושה. אתה לא יכול לעשות משהו מבלי באמת לאהוב אותו.
האלמנט השלישי שלמרבה הצער הרבה לא מקפידים עליו בעידן המודרני, הוא התמקצעות, להיות מקצועי, ללמוד לעומק ולא להפסיק ללמוד. אנשים לומדים קורסים של שלושה חודשים וחושבים שזה מספיק.
אנשים עובדים בחברה חודש, עוזבים ופותחים חברה משלהם.
להתמקצוע לוקח זמן, לראש הפירמידה יגיעו רק המקצוענים ביותר. לוקח שנים להגיע למקצועיות. אם אינך מתמקצע, זאת אומרת לומד ומשתפר כל הזמן, לא תצליח.
אתה אף פעם לא מפסיק ללמוד כי ברגע שתפסיק, תראה איך ההצלחה שלך מתחילה לרדת. את יודעת מה האלמנט הרביעי?"

התמדה?
"בדיוק. התמדה. אנשים מתחילים ללמוד, רואים קושי ועוזבים. מתחילים לעשות משהו, מתקשים, מתייאשים ועוזבים.
התמדה מפתחת את הכישרון אבל לא מולידה אותו. 60-70 אחוז מהאנשים שפגשתי במהלך חיי שלא נגעו בהצלחות שהם היו ראוים להן, לא התמידו.
אף פעם הדרך לא קלה או קצרה, מי שרוצה להגיע להצלחות באמת גדולות, צריך להתמיד. ההצלחות הכי מתוקות הן אלו שמגיעות לאחר השבר. יש כאלו שיקראו את הכתבה ויזדהו כל כך כי הם חוו אין ספור כשלונות וקשיים עד שהצליחו להגיע להצלחה אמיתית".

והאלמנט החמישי?
"אמונה. יש ארבע אמונות שחייבות להתקיים תחת הכותרת הזאת. מי שאין בו אמונה בעצמו, לא יצליח. אתה צריך להאמין שאתה יכול. להגיד: אני מסוגל להקים עצמי מהמיטה ולהתחיל את היום. האמונה הכי בסיסית. אני מאמין ביכולת שלי, בעצמי.
אמונה שנייה ביעד, להציב לעצמך יעדים. היעדים צריכים להיות ברורים, האמנתי שאשיג את כל היעדים.
שלוש היא אמונה בדרך, לדפוק לאנשים בדלת, לפרסם, לקחת מזכירה שתשווק אותי וארבע- אמונה בהשגחה עליונה שהכל קורה לטובה, התוצאה תתגלה בהמשך הדרך. גם אם נשברת עכשיו ולא הצליח לך, תמשיך להאמין, אתה תבין אחר כך את התשובה.
אני מאוד מאמין באלוהים, מרגיש אותו איתי, הולך לישון איתו, קם איתו, חבר מאוד טוב שלי, איש סודי, אני לא פונה אליו הרבה כשאני רוצה דברים וכשאני נשבר אני אומר: תעשה בי כרצונך. הכל לטובה".

האמונה הזאת באלוהים מלווה אותו מאז היה ילד קטן שגדל בכפר דרוזי בצפון הארץ. בן לאב אלכוהליסט שחי על קצבת ביטוח לאומי לאחר שהאלכוהול פגע לו בכבד ובכליות וגרם לו להיות מוכר כנכה.
אמו נהגה לתקן בגדים יד שניה וג'בר, הילד הבכור מבין ארבעה ילדים, היה הולך מדלת לדלת בכפר ומבקש מהשכנים לקנות את הבגדים.
"אבא שלי היה שנים אלכוהליסט ושנים התמודדנו עם גמילות ואלימות במשפחה. יחד עם זאת הוא היה בן אדם מדהים, הכי חכם, עד היום אני מסתכל על התמונות שלו בהערצה.
מצד אחד הוא היה אבא אבל מהצד השני שיכור, שני דברים שונים. כשהוא היה אבא, הוא היה הדבר הכי מושלם וכשהיה שיכור היה הדבר הכי נוראי שהיה. ילדים של אלכוהוליסטים או 'בעלים של' יכולים להזדהות עם זה. בכל בן אדם ששותה יש את האבא ויש את השיכור, אני לא מאחל לאף אחד להתמודד עם זה.
כשאבא שלי נפטר הייתי בן 14 והבטחתי לעצמי לא לבכות כדי לא להישבר מול האחים שלי ולהיות חזק עבורם. יום אחד בשבעה לא הצלחתי להתאפק ובכיתי ואמא שלי תפסה אותי ואמרה: 'מה הבטחת לי? אתה אמרת שאתה חזק'. אמרתי לה: אמא, אבל אבא מת, והיא אמרה: 'גם לי קשה, כשהאחים שלך הולכים לישון, אז תבכה'".

ממה התפרנסתם?
"המצב הסוציו-אקונומי שלנו היה ממש גרוע. כשאבא שלי נפטר לא היה כמעט מה לאכול בבית, הייתי צריך להתגייס לעזור בפרנסה. כל יום לאחר שאני ואחי היינו חוזרים הביתה מבית הספר, הייתי לוקח שקית עם הבגדים שאמא תפרה ועובר מדלת לדלת להתחנן בפני אנשים שיקנו א הבגדים שיהיה לנו מה לאכול. אנשים היו מאוד נחמדים אלי, אבל מהמקום של המסכן, של הזקוק. לפעמים קנו ולפעמים לא".
קיבלת תמיכה מחברים מהסביבה? "מחברים כן, לא מהסביבה. כתבתי על זה בפייסבוק, כתבתי על חרמות חברתיים. בתור ילד עברתי את כל סוגי החרמות האפשריים, לא מצד הילדים, היו לי הרבה חברים בבית הספר אלא מצד ההורים של הילדים. אף הורה לא נתן לבן שלו לבוא אלינו הביתה, אני יכול לבכות כשאני מדבר על זה".

קולו של ג'אבר נשנק והוא נעצר לרגע ואז ממשיך: "הייתי נסיך הכיתה אבל ברגע שנגמר בית הספר אתה הופך להיות מוכר ברחובות העיר, מעין מקבץ נדבות.
זה התחיל עוד לפני שאבא שלי נפטר, אף הורה לא היה מוכן שהבן שלו יבוא אלי הביתה שחס וחלילה שאבא שלי לא יתעצבן ליד הילדים שלהם.
אז יש לך את השעות של הבוקר בבית הספר שאתה על גג העולם ובשעה 3 העולם מתרסק ואתה צריך לשרוד עד 6-7 בבוקר יום המחרת. וגם אז בבוקר הייתי צריך להגיע לכיתה ולראות את החברים שרק אתמול התחננת בפני האמהות שלהן לקנות את הבגדים שאמא שלך תפרה".

ג'בר חביש בהרצאה

קשוח, אתה נושא עדיין את אותן צלקות ילדות?
"טראומות אי אפשר לרפא, אפשר לחיות איתן בשלום ואני עושה את זה. כל יום שאני מסתכל איפה אני היום, עובד עם האנשים הכי מצליחים בעולם ששולחים אליי מטוסים פרטיים שיביאו אותי אליהם, אני נזכר בימים ההם".

והיום מן הסתם, אותם אנשים שהפנו אליך עורף מסתכלים בהערצה על ההישגים שלך
"אני לא כל כך אוהב לדבר על עצמי בראיונות, אבל לשאלתך, היום אחד הדברים שהכי מרגשים אותי זה הכבוד והערכה שאני זוכה להם בכפר. כשאומרים לי שאני מודל להשראה להצלחה, אני לא צריך יותר כלום. אני מקווה שאני אמשיך לעשות, זה שווה הכל".

האם בבגרותך התעמתת עם אותם אנשים שפגעו בך כילד?
"כן בהחלט. אני לא מאלו שמטאטאים דברים מתחת לשטיח. עם חלק מהם חזרתי וסגרתי מעגלים ואני חי איתם בשלום.
למשל, כשהייתי בן 12 או 13, אמא של אחד החברים שלי השקתה את העצים שלה כשבאתי לשחק עם בנה. היא שפכה עלי מים וצרחה עלי ללכת משם שלא אעלה אליהם הביתה. נורא נפגעתי והלכתי.
כשסיימתי קורס קצינים הלכתי אליהם הביתה וביקשתי ממנה לבקש ממני סליחה. אמרתי לה: 'אני פגוע ממך אני רוצה לסלוח לך אבל את צריכה לבקש סליחה'. היא בכתה חצי שעה וביקשה סליחה.

אתה מדבר אתי על חוסר חמלה מוחלטת מצד סביבת המבוגרים בילדותך
"יש משהו אכזרי בבני אדם, חוסר חמלה כשזה מגיע לילדים שלהם. כשהאמא רוצה להגן על הבן שלה, אין מקום לחמלה, כל מה שמעניין אותה זה להגן על הבן שלה. אני סלחתי להם".

אמא שלך ידעה על הקשיים שאתה חווה?
"מה פתאום, את יודעת מה הייתי אומר לה שלא תרגיש שמשהו לא בסדר? הייתי אומר לה שאני הולך לחברים ובמקום הייתי הולך לבית הספר לאחר שכולם היו הולכים וחוזר הביתה אחרי שעתיים".

היא בטח מאוד גאה בך היום
"אני גאה בה. אני תוצר היצירה שלה. היא מלאך, אחד לדור".

מסתקרנת לדעת מה האלמנט השישי והאחרון
"הקשבה לפידבק. הקשבה לסביבה, להיות קשוב בצורה אובייקטיבית.
יש כאלו שבטוחים שהם הציירים הכי טובים ולא מצליחים למכור שום דבר. לרוב, אנשים אומרים את האמת וכדאי להקשיב להם.
עם זאת יש פידבק שהוא בעייתי של הסביבה המאוד קרובה אלינו כי זאת בדרך כלל נותנת פידבק שמתאים לצרכים שלהם, הם רוצים להגן עלינו שלא יקרה לנו משהו שלא נפגע. אבל כן חשוב להקשיב למה שהסביבה אומרת.
אם למשל אתה מתקין דלתות ועשית 15 התקנות והפידבק שקיבלת הוא שהדלת עקומה מכולם, אז זה או שאתה לא מוכשר או לא התמקצעת, ובמילים אחרות, לא מילאת אחר כל האלמנטים הקודמים.
ברגע שיש פידבק תסתכל על עצמך במראה, תהיה קשוב לפידבק כי הוא נותן לנו להגיע למקום של התייעלות".

 

שייחים ואנשי עסקים מזמינים אותו במטוסים פרטיים


לג'בר מרכז רוחני בארץ שבמשך היום משמש כחברת הייטק המפתחת אפליקצייה אותה הוא מתכוון להשיק בקרוב בישראל ובהמשך בעולם.
מדובר באפליקציה של מועדון לקוחות לעסקים קטנים ובינוניים. מחצית מהמימון להשקת האפליקצייה הוא הצליח כבר לגייס.
בערבים, כשכל העובדים הולכים הביתה, נוהרים למקום אנשים להרצאותיו של ג'בר.
"אני מתחיל לעבוד בתשע בבוקר ומסיים בחצות הלילה", הוא אומר וממהר להדגיש: "אני לא 'וורקוהוליק', כשאומרים לי וואו אתה עובד קשה, אני מוריד הילוך. למשל, יום שלישי קבוע, לא מגיע למשרד עד 12. לוקח את הזמן שלי לים.
אני כל כך אוהב את מה שאני עושה, אני חי את החלום. טוב להיות מכור לעבודה כל עוד זה לא פוגע בך ובסביבה שלך, אם אתה מאוד אוהב את העבודה וזה פוגע בזוגיות, בהורות, ביחסי החברה שלך, תעצור, תהיה קשוב למה שאומרים לך. גם אם אתה חושב שאתה הכי מצליח אבל אשתך אומרת: מאמי אני מתגעגעת אליך, אז מה זה שווה?".

נראה שהחיים חישלו אותך וניתבו אותך למה שאתה עושה היום כמנטור
"לחלוטין. עוד כילד יישמתי חלק מאותם אלמנטים שדיברתי איתך עליהם. מכל פרק בחיי שאבתי משהו. מהילדות שלי, משירותי בצבא כסרן ואין כמו חיל האוויר לבנות מצויינות.
למדתי תואר ראשון במנהל עסקים ורפואה משלימה ואנרגטית, לקחתי אולי 20 קורסים רוחניים שונים וגם למדתי המון מכל אנשי העסקים איתם נפגשתי במהלך חיי".

במסגרת עבודתך כמנטור אתה נפגש עם מולטימיליונרים, שחקנים מפורסמים ומצליחים אחרים בתחומם, למה בעצם הם צריכים את העזרה שלך?
"אין תקרת זכוכית להצלחה. טוב, אז הם הצליחו בעסקים, אבל הם גם רוצים להצליח כהורים. ההצלחה לא נמדדת רק בכסף. יש כאלו הרוצים להצליח בחיים החברתיים או להגדיל את העסק שלהם והרווחים או כאלו המעוניינים ביותר השפעה בחברה".


שמו כמנטור ובעל יכולות מיסטיות מקשה עליו להגיע לחתונות. למעשה הוא הפסיק ללכת לחלוטין לאירועים מרובי משתתפים מכיון שכולם מגיעים אליו להתייעצות בין מנה למנה.
רשימת הלקוחות המרשימה שלו כוללת גם שחקנים ישראלים שזכו להצלחה בינלאומית אבל הוא נמנע מלפרסם שמות. קנאי לפרטיותם. אפשר רק לציין שאלו לא עושים אודישן או תפקיד מבלי להרים אליו קודם כל טלפון, להתייעץ או אפילו לערוך איתו חזרות לקראת התפקיד.
בדובאי ובאמירויות שמו כבר התפרסם בין שייחים ואנשי עסקים מאוד ידועים שמטיסים אותו על חשבונם אליהם הביתה. הוא התחיל לבקר בדובאי עוד הרבה לפני שהיא הפכה ליעד פופולארי לישראלים.
החביבות שלו והיכולת לפתוח בשיחה עם כל בן אדם באשר הוא, פתחה עבורו דלתות רבות.
לפני מספר חודשים בעוד ביקור בדובאי הוא ישב בלובי המלון והכיר כדורגלן מוכר בקבוצה מקומית. "התחלנו לדבר והוא הזמין אותי לבוא אתו למקום של נרגילות. הוא אמר לי שזה מקום שלא נותנים לכל אחד להיכנס אליו. ישבנו ועישנו ופתאום נכנס מישהו והקפטן קם להגיד לו שלום.
האיש שאל אותו: 'מי זה אתך?' והוא סיפר לו שאני מישראל. הוא ניגש לשולחן והתחיל לדבר איתי. שאל אותי על ישראל, מה אני עושה בחיים וכך התגלגלנו לנושא הרוחני. הוא התחיל לשאול אותי שאלות עליו ועל העסקים שלו. בשלב ההוא לא היה לי מושג מיהו, בדיעבד התברר לי שהוא אחד האנשים הכי מצליחים באמירויות.
מספר ימים לאחר אותה פגישה, קיבלתי ממנו טלפון בו הוא חיבר אותי לחברים ברמת ההצלחה שלו שאני בקשר איתם עד היום.
אז מה אמרתי לך בתחילת השיחה? מה זה מזל? מזל זו הזדמנות. אם לא הייתי מפגין מקצועיות, כישרון ומראה אהבה לאדם ולמה שאני עושה, הוא לא היה מזמין אותי אליו הביתה וממליץ לחברים שלו. האדם צריך להזמין את המזל אליו ולא לחכות לו שיגיע".

כמה מילים לסיכום?
"כל אדם יכול להצליח בחיים, כל אדם הוא פוטנציאל להצלחה גדולה אם ידייק וייפקס את עצמו בהתחשב בשש היסודות שדיברנו עליהם.
עם כל אדם שמגיע אלי, אני מחזיק בגישה הבסיסית מאמין בו שיכול להצליח במשהו בחיים ולהיות "ווינר" גדול, וזה בדיוק התפקיד שלי לעבור את התהליך עם האדם, מהפוטנציאל ועד לקטיפת פירות ההצלחה ושימור והעצמת ההצלחה בחייו".

 

רוצים לקבוע פגישה עם ג'בר? אתם מוזמנים להתקשר למנהלת האישית שלו קרן מילר אהרון ולקבוע פגישה בט"ל: 818.300.5353

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE