הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקרים חדשים חושפים: אלו הדרכים שישפרו לכם את הזיכרון
חוקרים גילו כי זיכרונות יכולים להשפיע על הסיכוי לפתח מצבים נפשיים מסוימים, כמו חרדה ודיכאון, מצבים בעלי השפעה ישירה על תפקוד הזיכרון. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות בנידון

מחקרים חדשים מראים ומסבירים כי לדיכאון יש השפעה על הזיכרון - במחקר שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת אקסטר נמצא כי אנשים מעל גיל 50 שהיו מדוכאים חוו ירידה בתפקוד הזיכרון שלהם השווה להשפעות של שש שנות זיקנה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זיכרון אינו רגש או רעיון חולפים, הוא דבר פיזי, שנוצר מקשרים הנקראים סינפסות שנוצרות בין תאי העצב - או הנוירונים - במוח. לכל סינפסה יש נוירוטרנסמיטר (מולקולת איתות) שיורה מעין שליחים כימיים על פני הרווח לנוירון הבא. הקשרים הללו בין הנוירונים מתרבים בשעות שלאחר אירוע, לפני שהזיכרון מתערפל לו - עד שרוצים להיזכר בו שוב.

מחקרים אחרונים מראים שישנן דרכים טובות לשיפור הזיכרון, הנה כמה מהן:

תזונה עשירה בשומן

דמנציה היא המחלה שבני האדם חוששים ממנה כיום יותר מכל, אך ישנם דברים שיכולים לפגוע ביזכרון אף יותר. למשל מתח, גיל המעבר ואפילו מה שאנו אוכלים ושותים. מחקרים חשפו כי תזונה עשירה בשומן וסוכר יכולה להשפיע על הזיכרון - זאת מכיוון שהיא מעוררת דלקתיות במוח. לא ברור באיזו מהירות ההשפעות מורגשות - אך מחקרים מצביעים על כך שניתן לתקן לפחות חלק מהנזק שנעשה עד כה.

חוסר עניין פוגע בזיכרון

גם לחוסר בפעילות מנטלית יכולה להיות השפעה מיידית על הזיכרון. זיכרון עובד חזק יותר כשמחדשים לו. ייתכן שזו הסיבה שאנשים עם דיכאון יכולים לפתח זיכרון ירוד. החדשות הטובות הן שלהזדקן לא אומר בהכרח להתחיל לשכוח דברים, הזיכרון תלוי בתפקוד הבריא של המוח - אבל אם האדם בריא מצב הזיכרון לא יהיה תלוי רק בגיל. 

צאו לאימון

לאורח חיים בישיבה ישנה השפעה אדירה. מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג'לס מצא כי מי שבילה את הזמן הרב ביותר בישיבה, נטה להידלדלות של האונה הטמפורלית המדיאלית - אזור נוסף במוח החיוני לזיכרון. כמו כן, מחקרים אחרים מצאו כי פעילות אירובית, כמו ריצה, הליכה ושחייה, יכולה לשפר את הזיכרון.

למעשה, פעילות גופנית עוזרת לחמצן לזרום סביב הגוף אל המוח - הוא זקוק לחמצן כדי לשגשג - ופעילות גופנית מגינה מפני בעיות בריאותיות שעלולות להשפיע על הזיכרון. 

 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE