הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"נקודת מפנה": ראש עיריית וושינגטון קוראת לגייס את המשמר הלאומי ולטפל מידית במהגרים שטקסס שולחת לעיר
מצד אחד ראש עיריית וושינגטון הדמוקרטית מדברת על "גיוון, הכלה, ושיוויון" מצד שני היא דוחה ומפלה את הבלתי חוקיים שמגיעים לעיר לאחר שהיא הבטיחה לסייע להם - אז אולי כל המטרה היתה בעצם להציף את ערי הדרום במהגרים כדי להבטיח שליטה דמוקרטית? משום שברגע שהם נשלחים לוושינגטון הדמוקרטית הם מתבקשים לחזור חזרה לטקסס הרפובליקנית?

עם עומסי מהגרים שמגיעים מטקסס בהסעות מיוחדות אל בירת המדינה, נראה כי וושינגטון הגיעה ל"נקודת מפנה" לאחר שהגיעו רק 4,000 בלתי-חוקיים לשטחה.

עתה התופעה גרמה לראש העיר "הליברלית" מיוריאל באוסר לבקש מהמשמר הלאומי של וושינגטון הבירה להיכנס לפעולה "ללא הגבלת זמן" כדי לסייע במצב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יתרה מכך, ראש העיר שהפכה את וושינגטון ל"עיר מקלט עבור הגירה בלתי חוקית" לפתע מבקשת להפוך את מחסני התחמושת של העיר למרכזי עיבוד מהגרים - מה שמוכיח שמילים לחוד ומעשים לחוד - או ששינוי ההרכב הדמוגרפי של מדינות דרום ארה"ב יותר חשוב לה מאשר רווחת המהגרים שהיא עצמה מסרבת לעבד בשטחי העיר עליה הכריז כ"שטח ידידותי" עבורם - בעודם מנסה לגרש אותם עם הגעתם.

ככל הנראה באוסר ציפתה שהם ישארו בקליפורניה או בטקסס.

 

קבוצות כמו 'רשת סולידריות המהגרים' נמצאות בעיר כדי לקבל את פני האוטובוסים ולסייע למהגרים להגיע ליעדיהם, אבל הקבוצות מקבלות מעט או שום סיוע מהממשל המקומי והפדרלי הדמוקרטי שככל הנראה מעדיף את המהגרים בערים רפובליקניות.

חלק מהמהגרים מקווים להגיע ליעדים אחרים.

חלקם מקווים להישאר ב-DC ולמצוא עבודות שם.

ואחרים מנסים לחזור לטקסס.

באפריל, מושל טקסס הרפובליקני גרג אבוט הכריז כי חטיבת טקסס לניהול חירום תספק אוטובוסים או טיסות להסעת מהגרים בלתי חוקיים שישוחררו לארה"ב על ידי ממשל ביידן ישירות לוושינגטון הבירה.

הצו של אבוט הגיע בתגובה להסרת "צו 42" על ידי ממשל ביידן.

צו 42 העה צו CDC שהופעל במרץ 2020 תחת הנשיא דונלד טראמפ כדי למזער את ההתפשטות של COVID-19 על ידי הבטחה שרק נסיעות חיוניות יתרחשו בגבולות ארה"ב.

הצו של טראמפ הורה לגרש במהירות מהגרים בלתי חוקיים בחזרה למקסיקו כאמצעי זהירות למול המגיפה, במקום שיטופלו במסגרת חוק ההגירה 8, שהינו תהליך הרבה יותר ממושך בתוך ארצות הברית.

בינתיים, הדמוקרטים אימצו לפני שבועיים תיקון שמעניק לבאוסר סמכות על המשמר הלאומי של עיר הבירה.

כפי שאמר יועצו לשעבר של טראמפ, סטיבן מילר, היה זה ביידן שפתח את הגבולות שלנו ל*מיליוני* בלתי חוקיים מכל פינה, וכמעט מכל מחוז, על פני כדור הארץ.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE