הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הורים לילדים? הכירו: ארבעה הרגלים מזיקים שילדים נוטים לאמץ וכיצד להיפטר מהם
צמודים למסך? מגיבים בזעם? מאבדים שליטה? בקרב ילדים ישנה נטייה לאמץ הרגלים אשר עלולים לגרום לנזק לרווחתם הנפשית ולבריאותם כאחד

כל הורה יכול להעיד כי הוא שואף לגרום לילדיו לאמץ הרגלים בריאים, כמו למשל להקפיד על צחצוח שיניים, לשטוף ידיים לפני הארוחה, לא לבלות שעות ארוכות מול המסך ועוד. אך מה לעשות כי במציאות, המצב מורכב מזה. מחקרים מראים כי לילדים נטייה לטפח הרגלים מזיקים. הנה הרשימה המלאה, וכמה טיפים כיצד ניתן להיפטר מהם. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


1. אבדים שליטה

ילדים עלולים לפתח הרגל להגיב בזעם בכל פעם שהם לא מקבלים את מבוקשם. הם יכולים לפרוץ בבכי, לצעוק ולהשתטח. ילדים שלא ישנו הרגל זה עלולים להפוך עם הזמן למתבגרים שלא יודעים להכיל תסכול ולא מתמודדים עם מצבים חברתיים שונים. אז מה אפשר לעשות? ראשית, נסו להעניק שם לרגש שמציף אותם. שנית, נסו לא להישאב לדרמה ותשדרו רוגע וביטחון. בנוסף, הזמינו אותם לחשיבה משותפת, במטרה למצוא דרך להתגבר. 

2. זמן מסך ממושך

ילדים רבים לא נפרדים מהמסך אפילו בשירותים ובארוחות משפחתיות. בסקירת מחקרים רחבה בהם השתתפו למעלה מ־61 אלף ילדים ומתבגרים בני שנה עד 18, נמצא קשר ישיר בין שימוש במסכים בזמן האכילה ובין עלייה במשקל והשמנה בקרב ילדים ומתבגרים. אז מה ניתן לעשות? ראשית, לקבוע כלל אצבע - בזמן הארוחה אין סמארטפונים - לכל בני הבית. בנוסף, הטילו עליהם משימות הקשורות לארוחה: להכין סלט, לחמם את האוכל, לערוך את השולחן, לפנות כלי אוכל ועוד. ככל שהם יהיו עסוקים יותר, כך הם יוטרדו פחות מהיעדרו של הנייד.

3. מחוברים לאוזניות 

שימוש ממושך באוזניות עלול לגרום לפגיעה בכושר השמיעה או לפתח תסמינים מטרידים כמו צלצולים באוזניים, רגישות וכאבים. הנזק עלול להיגרם הן בשל עוצמת המוזיקה והן בשל החשיפה הממושכת לרעש. למעשה, ככל שהצליל חזק יותר, כך הנזק מהיר וחמור יותר ואף עלול להוביל עד למצב של אובדן שמיעה. בנוסף, אוזניות מבודדות את הילדים מהעולם ומסכנות אותם בזמן הליכה במדרכה ובכביש. מה עושים? הציעו להם להשתמש באוזניות עם מנגנון ביטול רעשים. כמו כן, נסו להוריד לסלולר שלהם אפליקציה שמנמיכה באופן אוטומטי את עוצמת הקול באוזניות כאשר היא חורגת מרמת הדציבלים שהוגדרה. 

4. כוססים ציפורניים

ילדים רבים כוססים ציפורניים כאשר הם חשים חוסר ביטחון, חרדה, מתח או שעמום. פעולה זו נעשית לרוב ללא מודעות ולעתים היא הופכת להרגל שקשה להשתחרר ממנו. חשוב לדעת כי בכסיסת ציפורניים נוצר מעבר ישיר של חיידקים מהציפורניים לפה וההפך - מצב אשר יכול להוביל להרס העור מסביב לציפורן ולהוביל לדלקת ולזיהום ולפגיעה בציפורן. כמו כן החיידקים המצויים מתחת לציפורניים עלולים לעבור לפה ולגרום לזיהומים בחניכיים ובגרון. אז מה עושים? ראשית, חסכו מהילדים הערות מביכות ליד אנשים. זה עלול להחריף את התופעה או לגרום להם לכסוס ציפורניים בהיחבא. כמו כן, סו לברר מדוע הם כוססים ציפורניים, וכמובן, הסבירו להם על הנזקים שההרגל הזה עלול לגרום ונסו לחשוב יחד על דרך להיגמל מכך. בנוסף, תוכלו לגזור לילדים ציפורניים ולנקות אותן באופן קבוע.



4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE