הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ננסי פלוסי עוזבת את טייוואן עם עיטור המדינה, "התקף הזעם של סין על הביקור לא באמת משנה"
לאחר שהעמידה את צבא ארה"ב בכוננות עליונה, זכתה לתמיכה דו-מפלגתית גורפת ולגב תקשורתי כמעט מוחלט, יו"ר בית הנבחרים נפגשה עם נשיאת טייוואן וזכתה בעיטור כבוד למען פועלה עבור קריירה של נאמנות למען חיזוק הדמוקרטיה הקטנה שלחופי סין

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי עזבה את טייוואן מאוחר ביום רביעי לאחר ביקור של 19 שעות שכלל מפגש עם מחוקקי המדינה והנשיאה צאי אינג-וון - על רקע מטחי אש של שנאה מסין השכנה, שכללו תרגילי אש חיה ואיומים להפיל את המטוס של פלוסי.

היה זה הביקור הראשון של פוליטיקאית אמריקאית בדרגה כה גבוהה במדינה מזה 25 שנה. שכן כידוע אמריקה לא מכירה בטייוואן כמדינה מאז ההחלטה שקיבל הנשיא ג'ימי קרטר לפייס את המפלגה הקומוניסטית הסינית - למרות מעמדה הברור כאומה ריבונית עצמאית של טאיפיי. המפלגה הקומוניסטית טוענת כי טייוואן היא מחוז של נוכלים ופוטרת את ממשלתה של צאי כארגון "בדלני" לא לגיטימי. בייג'ין גם לא מקיימת קשרים דיפלומטיים עם מדינות שמכירות במדינה טייוואנית.

פלוסי, בטור שפרסמה בוושינגטון פוסט אודות ביקורה ובמספר הצהרות והערות לאורך נסיעתה, הדגישה שהיא לא מתכוונת לשנות את הסטטוס קוו של אי הכרה בטייוואן אלא מעוניינת בשמירה על יחסי ידידות בין וושינגטון לטאיפיי.

עמדתה לא מנעה מהמפלגה הקומוניסטית לגנות את הביקור ולהקיף את טייוואן בנכסיה הצבאיים, תוך דרישה מהנשיא ג'ו ביידן להפר את הפרדת הרשויות של אמריקה כדי להגביל את יכולתה של פלוסי לנסוע.

בהתייחסה למטח התעמולה המתמשך מבייג'ין - שכלל איור שלה בתקשורת הממלכתית הסינית כמחבלת מתאבדת - אמרה פלוסי לכתבים בטאיפיי שדעתה של סין על ביקורה "לא באמת משנה". פלוסי אמרה לכתב ערוץ 'ניוז אסיה' שהיא לא מבינה מדוע סין "עשתה רעש גדול" לגביה, אך שיערה שזה יכול להיות בגלל "חוסר ביטחון מסוים מצד נשיא סין".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מה שחשוב לנו הוא שאנחנו מצדיעים להצלחות של טייוואן. אנחנו עובדים יחד למען הביטחון של טייוואן. ואנחנו פשוט לומדים לקחים גדולים מהדמוקרטיה".

משרד החוץ הסיני פרסם אתמול (שלישי) מכתב ארוך המגנה את פלוסי, ביידן ואמריקה בכלל על הפגנות התמיכה בחברה החופשית והדמוקרטית בטייוואן.

"סין מתנגדת לביקור של חברי קונגרס בטייוואן, ולרשות המבצעת של ארה"ב מוטלת האחריות לעצור ביקור כזה, מהלכים אלה, הם כמו משחק באש, הם מסוכנים ביותר. מי שמשחק באש ימות בה". איום לשרוף את כל מי שתומך בטייוואן למוות הוא פזמון נפוץ מצד המפלגה הקומוניסטית הסינית. בשנת 2019, הדיקטטור הסיני שי נשבע שכל מי שתומך בטייוואן "יגרסו את עצמותיו לאבקה". בשבוע שעבר, לפני האישור מלשכתה של פלוסי לביקור בטייוואן, התעמולן הבכיר של המפלגה הקומוניסטית הסינית, הו שייג'ין, דחק בממשלתו לחטוף את פלוסי או להפיל את מטוסה אם תנסה להיכנס למדינה.

פלוסי דחתה את האיומים של סין בפגישה עם הנשיאה צאי, וקיבלה עיטור טייוואני מיוחד שנועד להכיר במאמציה לתמוך בטייוואן.

"היום המשלחת שלנו הגיעה לטייוואן כדי להבהיר באופן חד משמעי שלא נוותר על המחויבות שלנו לטייוואן ואנו גאים בידידות המתמשכת שלנו", אמרה פלוסי, שקיבלה את הכבוד, והצהירה כי במקרה קיבלה אותו במיוחד מ"אישה נשיאה באחת החברות החופשיות בעולם".

בפגישה הבטיחה צאי "להחזיק בקו ההגנה לדמוקרטיה" ונשבעה להמשיך ולהרחיב את יכולות ההגנה של טייוואן, במיוחד לאור האיומים האחרונים של סין.

"נמשיך לעבוד עם הקונגרס האמריקני כמו גם עם הממשל כדי לחזק את שיתוף הפעולה בתחומים כמו ביטחון הודו-פסיפי, פיתוח כלכלי, טיפוח כישרונות ושרשרת אספקה ​​כדי להעלות עוד יותר את היחסים בין טייוואן לארצות הברית", צוטט "ניוז אסיה" את צאי, ודחה את התצוגה הצבאית של סין השבוע כ"מיותרת".

בנוסף לפגישה עם צאי ומחוקקים טייוואנים, פלוסי והמשלחת הקונגרסיאלית הקטנה שלה עצרו בפארק ג’ינגמיי לזכויות האדם של טייפה, הידוע גם כפארק הזיכרון לטרור הלבן של ג’ינג-מי – מוסד שהוקם כדי לכבד את קורבנות השלטון האוטוריטרי של טייוואן לפני התפתחותה לדמוקרטיה.

קבוצה קטנה של קומוניסטים ניסתה לשבש את הביקור הזה, לפי ה-Liberty Times של טייוואן, מה שגרם למשטרה להגביר את האבטחה ולפרוס כלי רכב לסילוק פצצות במקרה טרור.

שדות תעופה טייוואנים קיבלו לפחות תשעה איומים, כולל התראה על פצצה. נכון לעתה המשלחת של פלוסי עושה את דרכה לכיוון דרום קוריאה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE