הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אסטרטג דמוקרטי בכיר: "AOC היא היחידה שיכולה להביס את טראמפ ב-2024"
למרות שזה נשמע כמו תרחיש מקומדיה או סרט פנטזיה נראה שאחד היועצים הבכירים של המפלגה הדמוקרטית רואה בריצה בין טרמאפ ובין הניו יורקרית הצעירה כסיכוי הכי טוב של המפלגה הדמוקרטית להשיג ניצחון בקרב על הנשיאות

"נציגת השמאל הפופוליסטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז היא התקווה הטובה ביותר של הדמוקרטים לנטרל ריצה פוטנציאלית של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב-2024", כך לפי האסטרטג הדמוקרטי מייקל סטאר הופקינס. בעוד שטראמפ התגבר על הממסד הרפובליקני ב-2016 כדי לנצח בבחירות היסטוריות את הילרי קלינטון, המפלגה הדמוקרטית לא עברה את אותן רפורמות אנטי-ממסדיות ברמה הפוליטית.

גם הילרי קלינטון וגם הנשיא ג'ו ביידן הם אנשי ממסד שהביסו את הסנאטור הסוציאליסט ברני סנדרס ב-2016 וב-2020 בהתאמה, והרחיקו את השמאל הפופוליסטי מהחדר הסגלגל. הופקינס הסביר שלאוקסיו-קורטז יש את "עתיד המפלגה הדמוקרטית", ושיש לה מדיניות המבוססת על פופוליזם ומסיבה זו היא "פחות אישיות ויותר תנועה" ו"כוח שיש להתחשב בו" ב-2024.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"היא לא פחדה, לא התנצלה ולא מוכנה להתכופף לרצון של וושינגטון", כתב היועץ הבכיר.

"בעידן של מדיה חברתית וקול מהיר, אין דמוקרט שמוכן יותר להביך בריון כמו דונלד טראמפ", טען הופקינס.

"היא קולה של תנועה שהחלה לאחר שהבנקים חולצו על ידי הממשלה, בעוד שבעלי בתים נותרו בחידלון".

"הפשטות שבה היא מדברת על מאבקים יומיומיים מרמזת שהיא לא רק פרסונה עבור הצרכנים".

"היא לא מחויבת לתאגידים, היא מגייסת תרומות מופלאה בדולרים קטנים ויכולה לעקוף את טראמפ כמו שאף פוליטיקאי אחר לא הצליח", הסביר.

אף על פי שאוקסיו-קורטז עשויה להרים קמפיין ב-2024, ג'ו ביידן הצהיר שהוא יתמודד לבחירה מחדש מכיוון שהוא מאמין שהוא הדמוקרט היחיד שיכול להביס את טראמפ.

עם זאת, 75 אחוז מהמצביעים הדמוקרטים רוצים מישהו שיחליף את ג'ו ביידן בראש הטיקט לנשיאות בשנת 2024.

מדובר בעלייה מ-51 אחוז מהדמוקרטים שרצו להחליף את ביידן בפברואר, כך לפי סקר של CNN.

כמו כן, יש לציין שטראמפ מוביל על ביידן בקרב נשיאותי היפותטי בארבע נקודות (45-41 אחוזים) לקראת 2024 כך לפי סקר CAPS-Haris שערכה הרווארד ביום שני.

לא ברור אם אוקסיו-קורטז רוצה להרים קמפיין גדול נגד הממסד הדמוקרטי בפריימריז ב-2024, נגד ביידן, או נגד מתמודדים פוטנציאליים אחרים. אך נכון לעתה, AOC החליטה שלא לצאת לקמפיין נגד הסנאטור הממסדי צ'אק שומר ב-2022 על הכיסא המרכזי של ניו יורק, והעדיפה להישאר במושב השמאל בקונגרס, שם יש לה מעט תחרות וזאת כדי לשמור על הרלוונטיות הלאומית שלה.

כאשר אוקסיו-קורטז נשאלה על ריצה פוטנציאלית ב-2024 ב-"The Late Show" עם סטיבן קולברט, היא סירבה לתת תשובה מוחלטת.

"תקשיב, אני חושבת שאנחנו צריכים להתמקד בשמירה על דמוקרטיה ושמישהו יהיה נשיא בשנתיים הקרובות, וזה הפוקוס המרכזי שלי הוא לעזור לאנשים של המדינה הזו", אמרה.

"אז זה אפשרי, אז זה אפשרי", לחץ קולברט.

"אני לא יודעת", השיבה אוקסיו-קורטז.

 

45% לא
55% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE