הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו: 7 צמחי מרפא המסייעים להתמודד עם סוכרת
הם יודעים כיצד לסייע ולאזן את רמות הסוכר בדם ואף תורמים למניעת סיבוכים נפוצים של מחלת הסוכרת, אשר הפכה בעשור האחרון לנפוצה במיוחד בעולם המערבי. הנה הרשימה המלאה שכדאי שתכירו

מחלת הסוכרת גורמת לפגיעה בתפקוד תקין של מערכות ואיברים שונים בגוף: מערכת העצבים, ראיה, כלי הדם, כליות והשמנה. הטיפול הטבעי בסוכרת צריך להתמקד לא רק בירידת רמות הסוכר בדם אלא גם במניעה ובטיפול בסיבוכי המחלה לטווח הארוך.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מה צריך איזון של מחלת הסוכרת לכלול:

הורדת רמות הסוכר בדם ואיזון לטווח ארוך

הורדת רמות המוגלובין מסוכרר בדם 

איזון רמות האינסולין בדם ושמירה על רגישות התאים לאינסולין

חיזוק ותמיכה בלבלב

לפני הכל, חשוב לדעת כי מרבית מצמחי המרפא לטיפול בסוכרת דורשים התמדה של 3-4 חודשים לפחות כדי לראות שיפור בתסמיני המחלה. במקרים של נטילת תרופות מרשם לטיפול בסוכרת יש ליידע את הרופא המטפל בתחילת הטיפול בצמחי מרפא.

כאשר רמות המדדים מתחילים להתאזן יש לשקול עם הרופא המטפל את אופן המשך הטיפול התרופתי – הורדת מינון התרופות, שינוי לתרופות אחרות או הורדת התרופות. כמו כן, שילוב שינוי תזונתי ופעילות גופנית מייעל בצורה משמעותית את הטיפול בסוכרת, גם בטיפול התרופתי וגם בטיפול הטבעי.

אז מה הם צמחי המרפא שיכולים לעזור?

חילבה

מוריד את רמות הסוכר בדם וגם את רמות השומנים והכולסטרול. בדרך כלל בוחרים בחילבה כאשר המטופל סובל גם מרמות גבוהות של סוכר בדם וגם מרמות גבוהות של כולסטרול וטריגליצרידים. חילבה למעשה מעלה רגישות התאים לאינסולין ובכך מונע שחיקה מוקדמת של הלבלב.

ג'ימנמה

משפרת את יעילות האינסולין בהורדת רמות הסוכר בדם, מורידה כמיהה למתוקים ומפחיתה תיאבון, מאזנת רמות סוכר בדם לאחר צום ורמות המוגלובין מסוכר. במקביל ג’ימנמה גם מורידה רמות גבוהות של כולסטרול בדם וכך מטפלת באחד הסיבוכים הנפוצים של הסוכרת.

קינמון

תבלין הידוע כיצד לווסת את רמות הסוכר בדם (על ידי שיפור היכולת של התאים להגיב לאינסולין), מוריד רמות כולסטרול הרע LDL וטריגליצרידים.

גלגה

מוריד רמות סוכר בדם, ותומך בלבלב בכך שקושר בין האינסולין לקולטנים במעטפת התאים. הצמח גם עשיר במינרל כרום הידוע בהשפעתו המיטיבה על חולי סוכרת.

עלי זית

מתאים לטיפול ברמות סוכר גבוהות, יתר לחץ דם, רמות גבוהות של כולסטרול וטריגליצרידים ועוד. שימוש בעלי הזית מתאים גם לטיפול ישיר בסוכרת וגם לטיפול ברוב סיבוכי הסוכרת הקשורים למערכת הלב וכלי הדם.

מלון מר

ידוע במשך מאות שנים כצמח יעיל במיוחד להורדת רמות סוכר בדם כמו גם רמות הכולסטרול. 

עלי אוכמניות

מורידים רמות סוכר בדם בזכות חומר פעיל בשם מרטילין המחקה את פעילותו של האינסולין בהכנסת סוכר לתוך התאים. בנוסף, לעלי אוכמניות פעילות מחזקת את דפנות כלי הדם הקטנים. הדבר הופך אותם ליעילים גם במניעת רטינופתיה (פגיעה בכלי דם קטנים של העין) – אחד מהסיבוכים המסוכנים של הסוכרת.

14% לא
86% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE