הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"רק 30% מכלי הנשק האמריקאיים מגיעים לצבא אוקראינה": היתר מגיע לאוליגרכים ולשוק השחור
CBS מצנזרת סרט תיעודי משלה בו חשפה את המצב האמיתי של משלוחי הנשק האמריקאים - הסיבה לצנזור? אוקראינה זעמה על טענות קשות והשמאל האמריקאי קפץ

CBS צנזרה את התחקיר התיעודי שלה לאחר דחיפה מצד תומכי אוקראינה שביקשו להסתיר קטע שהדגיש כי טונות של כלי נשק שנשלחו מארצות הברית לצבאה נעלמו, כשעוד מיליארדי דולרים מממשל ביידן בדרך.

"CBS חזרה בה חלקית מסרט דוקומנטרי שבו נאמר כי משלוחי נשק לאוקראינה מארה"ב נעלמו", מדווח ה'אינסיידר'.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"CBS צייצה ביום שני שהיא הסירה סרט תיעודי שאומר שרוב הסיוע לא מגיע לקווי החזית של אוקראינה".

גורמי המודיעין של הפנטגון וארה"ב הוציאו אזהרות דומות כי ישנם מנגנונים מועטים למעקב לגיטימי אחר הנשק הזורם למדינה.

פקיד אחד אפילו תיאר באפריל כי "יש לנו נאמנות לזמן קצר, אבל כשנכנסים לערפל המלחמה, יש לנו כמעט אפס. הכל צונח לתוך חור שחור גדול, ואין כמעט תחושה בכלל".

הדיווח הטרי של CBS הוסיף לחששות אלה, לאחר שראש ארגון מליטא המספק חימוש לצבא האוקראיני, ג'ונאס אומן, אמר בבוטות:

"כל הדברים האלה עוברים את הגבול, ואז משהו קורה, בערך 30% בלבד מגיע ליעד הסופי".

אומן הדגיש כי למעשה הבאת הנשק ליחידות הצבא האוקראיני המיועדות כרוכה בניווט במערך של "אדוני כוח, אוליגרכים [ו]שחקנים פוליטיים". זאת גם מכיוון שהיו דיווחים מתמשכים שחלק מהנשקים מגיעים לשוק השחור, או אולי הועברו מחוץ לאוקראינה.

יועץ משבר בכיר באמנסטי אינטרנשיונל אמר גם ל-CBS בסרט התיעודי, כי "מה שבאמת מדאיג הוא שחלק מהמדינות ששולחות נשק לא חושבות שזו האחריות שלהן להקים מנגנון פיקוח חזק מאוד".

גורמים רשמיים בממשלת אוקראינה האשימו מיד את רשת החדשות האמריקאית, איך לא, בכך שהיא משתתפת ב"תעמולה רוסית" - זה כנראה הספיק ל-CBS להודיע ​​שהיא "מעדכנת" את הקטע.

ממשלת אוקראינה פרסמה עוד טענה מפוקפקת לפיה "כל הציוד שהתקבל מחושב" - זאת למרות חודשים בהם גורמים רשמיים בפנטגון הזהירו שזה לא המקרה.

באופן לא מפתיע, שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, דרש מ-CBS News לערוך חקירה פנימית כדי לרדת לעומקם של הדברים - עקב פרסום דיסאינפורמציה לפיה רק ​​30% מהנשק שסופקו לאוקראינה על ידי בעלות ברית מגיע לחזית. 

נראה שהמאמצים "למשטר" את דיווחי התקשורת המערבית ולהסיט כל ביקורת אפשרית על קייב, מתגברים כעת.

36% לא
64% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE