הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ: "ה-FBI הטיל מצור וכבש את ביתי במאר-א-לאגו, חיטט בכספות וביצע חיפוש לא חוקי בו - מדובר ברדיפה פוליטית"
ארה"ב מוכה בתדהמה לאחר שהבולשת הפדרלית שנראה כי ההתרעות כי עברה פוליטיזציה קשה הולכות ומתממשות - ערכה חיפוש לראשונה בהיסטוריה בביתו של נשיא אמריקאי

היסטוריה באמריקה.

הרשויות הפדרליות צרו ולאחר מכן ערכו חיפוש דקדקני תוך פריצה לכספות ואזורים אישיים בביתו האישי של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה.

הדברים אושרו לאחר שהנשיא לשעבר פירסם הצהרה לפיה ה-FBI פשט על "מאר-א-לאגו", בית הנופש והמעון הנשיאותי לשעבר המפורסם של הנשיא ה-45, במה שטרמאפ מכנה "רדיפה פוליטית".

"אלה זמנים חשוכים באמריקה , הבית היפה שלי, מאר-א-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה נמצא כעת במצור, נפשט ונכבש על ידי קבוצה גדולה של סוכני FBI, הם לא רוצים שארוץ ב-2024 מדובר ברדיפה פוליטית ומושחתת, המתרחשת במדינות עולם שלישי שבורות", אמר טראמפ בהצהרה שהתייחסה לסוכנים החמושים שחדרו למעונו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"לאחר שעבדתי ושיתפתי פעולה עם סוכנויות הממשל הרלוונטיות, הפשיטה הזו שבוצעה בלא התרעה על ביתי לא הייתה הכרחית או הולמת", מסר הנשיא.

הביצוע המדהים, ויש לומר חסר התקדים בכל קנה מידה כלשהו בארצות-הברית, של צו חיפוש בביתו של נשיא לשעבר, מגיע כאשר משרד המשפטים מאיץ את חקירתו על אירועי ה-6 בינואר שאירעו בגבעת הקפיטול בעודו בוחן את פעולותיו של טראמפ.

העובדה שטראמפ מסר בכמה הזדמנויות הצהרות פומביות שקראו לפני ואחרי החדירה לבניין הקפיטול מכל תומכיו לנהוג בדרכי שלום לא מפריעים למשרד המשפטים האמריקאי שעבר באחרונה ריענון עמדות על בסיס פוליטי עם כניסתו של מאריק גרלנד. או ל-FBI שכבר פשט על בתיהם של מקורביי טראמפ, רוג'ר סטון, וסטיבן באנון מלפעול בצורה חסרת-תקדים.

כידוע, רבים מתומכיי הנשיא, כמו גם עורכי דין דמוקרטיים חשובים כאלן דרשוביץ טוענים כי 

א. טראמפ כלל לא לקח חלק בפעילות של תומכים קיצוניים שלו, ואדרבא, התחנן מהם לפני החדירה לבניין הקפיטול לנהוג רק בדרכי שלום

ב. טראמפ מוגן בזכות התיקון הראשון לחוקה, ומעולם לא התסיס לאלימות.

ג. מנחה פוקס ניוז, טאקר קרלסון חשף כי היו סוכני FBI סמויים שהתחזו לתומכי טראמפ ואשר הסיטו רפובליקנים כדי לייצר כאוס

ד. אנשי אנטיפה גם הם חדרו לבניין הקפיטול במסווה של רפובליקנים.

ה. טענותיו של טראמפ לגבי תוצאות הבחירות עשויות להתברר דווקא כנכונות לגבי מספר מדינות מפתח.

אך העובדה שטראמפ נהג לפי החוק לא משנה את העובדה שמשרד המשפטים וה-FBI עברו פוליטיזציה קשה מאוד מאז ינואר 2021 בניסיונם לחסל אופוזיציה פוליטית המגיע לשיא עם הפשיטה על ביתו של נשיא אמריקאי לשעבר - דבר חסר תקדים כאמור ב-250 שנות קיומה של ארצות הברית.

נכון לעתה לא ברור בדיוק מה נבדק במהלך החיפוש, אך טראמפ אמר כי גורמי אכיפת החוק "אפילו פרצו לכספת שלי".

נראה כי כ-15 קופסואת מסמכים נלקחו לבי שום עיון בהם, במקביל נראה כי 30 סוכנים פדרלים היו במקום.

טראמפ היה ב-Trump Tower שבניו יורק בזמן הפשיטה.

גורמים במשרד המשפטים לא הגיבו מיד לבקשת תגובה.

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE