הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר סיני: לביקורה של פלוסי בטייוואן יש השפעה חמורה – סוגייה שעלולה להוביל למלחמה
הממשלה הקומוניסטית רואה בנסיעתה של יו"ר בית הנבחרים לטייוואן כפגיעה קשה בריבונות הטריטוריאלית של סין, וחוסר כבוד אמריקאי למדיניות של בייג'ינג יכולה לגרום "לסכסוך ואפילו למלחמה"

היחסים בין סין וארצות הברית נמצאים בשפל שלא נראה כמותו זה שנים, כאשר השגריר האמריקאי בסין לשעבר הפנה את תשומת הלב על הטעות הגדולה שעשתה וושינגטון, בעוד פקיד סיני בכיר הזהיר מפני עימות כולל בין המעצמות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

שר השגרירות הסינית בוושינגטון הבירה, ג'ינג קואן, התייחס למתיחות הכבדה בנושא של טייוואן, עליה סין תובעת את בעלותה, ואמר כי אם חילוקי הדעות לא ינוהלו כראוי, עלולה לפרוץ מלחמה.

"טייוואן היא אחת הסוגיות הבודדות שעשויות לקחת את סין וארצות הברית לסכסוך, או אפילו למלחמה", אמר ג'ינג. בהתחשב באופי הרגיש של הנושא, הוא טען כי "זהירות יתרה ותחושת אחריות היא הכרחית כאשר מדובר בטייוואן. הדרך הנכונה שסין וארצות הברית יסתדרו, היא ללכת לפי רוח הכבוד ההדדי, דו-קיום בשלום, הימנעות מעימות ושיתוף פעולה. אך זה דורש מאמצים משותפים של שני הצדדים".

ביקורת רבה, מהצד האמריקאי והסיני כאחד, הועברה על ביקורת של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בטייוואן, כאשר מדובר בביור הראשון מסוגו של אדם המכהן בתפקד מזה 25 שנים.

ג'ינג אמר כי לביקור שנערך בשבוע שעבר "יש השפעה חמורה על הבסיס הפוליטי ביחסי סין-ארה"ב, פגיעה קשה בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של סין, וערעור כבד על השלום והיציבות ברחבי מיצר טייוואן".

 

(צילום: רויטרס)

 

גם שגריר ארה"ב לשעבר בסין מקס באוקוס, שכיהן תחת ממשל אובמה, חושב שנסיעתה של יו"ר בית הנבחרים היא "טעות" שלמעשה רק "הגבירה את המתיחות". באוקוס ציין כי הוא שוחח עם מומחים רבים לסין, וכמעט כולם מרגישים שפלוסי לא הייתה צריכה להגיעה לטייוואן בעת הזו, והעבודה שהיא בסוף החליטה לבקר זו עובדה "מצערת".

כאמור, בכירים סינים מאשימים את ארה"ב בפגיעה בהתחייבויות המדיניות שנקבעו בכינון היחסים בין המדינות שנחתמו בשנת 1979, אז וושינגטון ניתקה את הקשרים הרשמיים עם טייוואן – אם כי היא שמרה על יחסים לא פורמליים בצורה של מגעים פוליטיים ותמיכה צבאית, אשר התרחבה בשנים האחרונות.

הדבר גרר תגובה חריפה מבייג'ינג, אשר פתחה בתרגילים צבאיים הגדולים ביותר אי פעם ברחבי טייוואן, כולל תרגילי אוויר, מים ושיגור אש חיה. הממשלה הקומוניסטית פעלה גם במישור הדיפלומטי, כולל ביטול שיחות ופגישות בין שני הצבאות ושיתופי פעולה שונים הקשורים לעניינים פנימיים.

 

40% לא
60% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE