הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ רצה שמפקדי הפנטגון יהיו ממושמעים כמו "גנרלים גרמנים"
ספר חדש, אשר סוקר את תקופתו של טראמפ בבית הלבן, טוען כי הנשיא לשעבר היה מתוסכל מכך שגנרלים אמריקאים לא נאמנים לו לחלוטין, כפי שהנאצים היו נאמנים לאדולף היטלר

במקביל לסערה סביב פשיטת ה-FBI על ביתו של דונלד טראמפ בפלורידה, פורסם בעיתון 'ניו יורקר' קטע מספר חדש אשר טוען כי בתקופתו בבית הלבן, טראמפ רצה שהגנרלים של הפנטגון יתנהגו כמו אלה בגרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ וקלי (צילום: רויטרס)

 

בחילופי דברים עם ראש הסגל לשעבר שלו בבית הלבן ג'ון קלי, גנרל בדימוס בחיל הנחתים, הנשיא לשעבר התלונן: "גנרלים מזוינים, למה אתם לא יכולים להיות כמו הגנרלים הגרמנים?".

קלי שאל על אילו גנרלים בדיוק הוא מדבר, וטראמפ השיב: "הגנרלים הגרמנים במלחמת העולם השנייה".

על פי הספר שחיברו פיטר בייר וסוזן גלסר, שכותרתו The Divider: Trump in the White House, ראש הסגל לשעבר הצביע בפני טראמפ על כך שאדולף היטלר כמעט נרצח על ידי אחד הגנרלים שלו. "אתה יודע שהם ניסו להרוג את היטלר שלוש פעמים, וכמעט הצליחו?", אמר קלי.

"לא, לא, לא, הם היו נאמנים לו לחלוטין", ענה טראמפ, אשר אולי לא היה מודע למזימה של קלאוס פון שטאופנברג להרוג את היטלר. בתגובה, קלי אמר לטראמפ כי אין גנרלים אמריקאים שמקיימים נאמנות מוחלטת לנשיא, ובמקום זאת, כמו כל אנשי הצבא, הם נשבעים "לתמוך ולהגן על החוקה של ארצות הברית מפני כל האויבים, הפנימיים והזרים כאחד".

סוגיית הנאמנות לנשיא ארצות הברית כבר עלתה בפיו של טראמפ, כמו אז בשנת 2018 בעודו שיבח את היחס שמקבל מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. אז, טראמפ אמר כי הוא רוצה ש"העם שלי" יתייחס אליו באותה דרך שבה אזרחי קוריאה הצפונית מתייחסים לקים. "הוא ראש מדינה, ואני מתכוון, הוא הראש החזק, אל תתנו לאף אחד לחשוב משהו אחר", אמר אז הנשיא לרשת 'פוקס ניוז'. "הוא מדבר ואנשים מתיישבים בתשומת לב. אני רוצה שהאנשים שלי יעשו את אותו הדבר".

בקטע מהספר שפורסם ב'ניו יורקר', סופר על כך שטראמפ דרש שבמצעד הזיכרון לא ישתתפו חיילים משוחררים פצועים. "תראה, אני לא רוצה בחורים פצועים מצעד. זה לא נראה טוב עבורי", אמר לקלי, שהגיב לו: "אלה הם הגיבורים. בחברה שלנו, יש רק קבוצה אחת של אנשים גיבורים יותר מהם – והם קבורים בארלינגטון".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE